اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی: ـ1

اقتصاد مقاومتی تحریم‌ها را می‌شکند/ تحریم‌ اثر براندازی ندارد

خبرگزاری فارس: عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی اثرات تحریم‌ها را براندازی ندانست و گفت: ایستادگی در مقابل توطئه‌های استکبار موجب شکست آنها می‌شود.

اقتصاد مقاومتی تحریم‌ها را می‌شکند/ تحریم‌ اثر براندازی ندارد

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، اسدالله بادامچیان در مناظره با مصطفی کواکبیان با موضوع «اقتصاد در دو دولت اصولگرا و اصلاح‌طلب» که با همت جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه گیلان در تالار حکمت این دانشگاه برگزار شد، با بیان اینکه اصولگرایی و اصلاح‌طلبی دو جریان سیاسی هستند، اظهار کرد: اصولگرایان به اصول انقلاب اسلامی، رویکرد امام خمینی (ره)، اصل ولایت فقیه، اسلام حوزوی، قانون اساسی و جمهوریت و اسلامیت نظام معتقد هستند.

وی با اشاره به اینکه طیف‌های متفاوتی با سلیقه و دیدگاه‌های متفاوت در جریان اصولگرایی حضور دارند، ابراز کرد: دولتی منتسب به جریان اصولگرایی می‌شود که به رویکردهای این جریان عمل کرده باشد.

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی، جریان اصلاحات را برخاسته از تفکرات افراد موجود در دولت سید محمد خاتمی دانست و گفت: قبل از تشکیل دولت اصلاحات حدود 115 نفر در جلسه‌ای نشستند و حزب مشارکت را تشکیل دادند.

وی با تاکید بر لزوم فعالیت احزاب با دیدگاه‌های مختلف در چارچوب قوانین کشور، تصریح کرد: شهید بهشتی می‌گفتند که اگر احزاب رسمی را ساماندهی نکنیم برخی افراد دیگران را به دور خود جمع کرده و باندهایی ایجاد می‌کنند که این باندها همیشه مضر خواهند بود.

بادامچیان با بیان اینکه تفاوت بین جریان اصلاح‌طلبی و اصولگرایی را به ویژه جوانان باید بدانند، متذکر شد: اصلاح‌طلبان چیزهایی را که به قول خود به دنبال اصلاح کردن آنها هستند را نمی‌گویند.

وی، یکی از شعارهای اصلاح‌طلبان در دوره اصلاحات را شعار جامعه مدنی عنوان کرد و افزود: اصلاح‌طلبان آن موقع نگفتند که منظورشان از جامعه مدنی چیست و هنوز نیز منظور خود را به درستی بیان نکرده‌اند.

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی، با اشاره به اینکه در انقلاب فرانسه جامعه مدنی به معنای جامعه غیردینی است، ابراز کرد: در کتاب اصول کافی بر خلاف تصور همه به موضوع عقل و جهل در مرحله نخست و سپس به موضوع علم و پس از آن به موضوع توحید پرداخته شده است.

وی افزود: این موضوع به این معناست که در دین مبین اسلام اصل توحید باید به همراه عقل و علم باشد.

بادامچیان، به سخنان محمد خاتمی در دوره اصلاحات درباره منظور اصلاح‌طلبان از جامعه مدنی اشاره کرد و گفت: در آن زمان برخی به محمد خاتمی اعتراض کردند که منظور ما از جامعه مدنی آن مدینة‌النبی نیست و ما به دنبال چیز دیگری هستیم.

وی، با بیان اینکه دولت شهید رجایی، شهید باهنر، آیت‌الله مهدوی‌کنی و آیت‌الله خامنه‌ای دولت اصولگرایی بود، خاطرنشان کرد: دولت بازرگان، بنی‌صدر، موسوی و خاتمی دولت‌هایی با تفکر اصلاح‌طلبان بودند.

این سیاست‌مدار ایرانی، اضافه کرد: ما معتقد هستیم بر مبنای اصولگرایی هر دولتی با رای اکثریت مردم و تنفیذ ولی فقیه و طبق موازین قانون اساسی سر کار آمد تا آخرین روز فعالیت این دولت، باید از کارشکنی در کار دولت خودداری کنیم.

بادامچیان ابراز کرد: روزی که خاتمی بر سر کار آمد با شادی گفت که گورباچف آمد سر کار.

وی با تصریح بر اینکه دولت احمدی‌نژاد خوب و یا بد به پایان خود رسیده است، یادآور شد: پرداختن به گذشته کارساز نیست و باید به دولت آینده برسیم.

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی بحث اقتصاد را اولویت دانست و یادآور شد: ایران در مدت 34 سال گذشته از یک کشور ضعیف و عقب افتاده پیشرفت چشمگیری کرده و اکنون بدهی خارجی نداریم.

وی با تاکید بر اینکه امروز هیچ کشوری در دنیا نمی‌تواند به ایران زور بگوید، افزود: اینها نشانه شکست تحریم دشمن است.

بادامچیان مقاومت اقتصادی را موجب شکست تحریم‌ها خواند و تصریح کرد: اگر مقاومت ما با مقاومت اقتصادی محکم باشد و مشکلات را با هم برطرف کنیم استکبار شکست می‌خورد و راه مبارزه تسلیم نیست.

وی با اشاره به اینکه امروز بحث گرانی وجود دارد، خاطرنشان کرد: امروز صادرات غیرنفتی ایران نیز با رشد مواجه است.

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی، با بیان اینکه دانشجویان باید تمام علوم دنیا را بیاموزند اما هویت اسلامی خود را فراموش نکنند، خاطرنشان کرد: دولتی که می‌خواهد نظام اقتصادی داشته باشد باید ویژگی‌های آن مشخص شود.

وی اثرات تحریم‌ها را براندازی ندانست و متذکر شد: ایستادگی در مقابل توطئه‌های استکبار موجب شکست آنها می‌شود.

انتهای پیام/2300/صا/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول