اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در بارندگی اخیر رخ داد

خسارت 10 میلیارد ریالی سیل به ابنیه و محورهای روستایی کهگیلویه

خبرگزاری فارس: فرماندار کهگیلویه میزان خسارات وارد شده به ابنیه و راه‌های روستایی شهرستان کهگیلویه در بارندگی‌های اخیر را بیش از 10 میلیارد ریال عنوان کرد و بیان داشت: بخش عمده خسارات وارد شده ناشی از خطاهای انسانی بود.

خسارت 10 میلیارد ریالی سیل به ابنیه و محورهای روستایی کهگیلویه

به گزارش خبرگزاری فارس از کهگیلویه، سید ناصر رضایی عصر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: با بارندگی‌های اخیر که میزان آن به 65 میلی‌متر رسید بارندگی سال زراعی در کهگیلویه به 215 میلی‌متر رسید.

فرماندار کهگیلویه با بیان این‌که میزان بارندگی‌های اخیر نویدبخش سالی خوب برای کشاورزان بود، خاطرنشان کرد: امیدواریم که این بارندگی‌ها کماکان ادامه داشته باشند.

وی ادامه داد: قطعا با توجه به حجم بارندگی این‌چنینی آن هم در مدت زمان کوتاه بروز برخی حوادث و خسارات اجتناب‌ناپذیر و البته قابل پیش‌بینی بود.

رضایی با اشاره به خسارات وارده به بعضی از جاده‌های روستایی ابراز داشت: تعدد روستاهای شهرستان کهگیلویه و نیز خاکی بودن بعضی جاده‌های روستایی در تخریب جاده‌ها مزید بر علت بود.

مسئول ارشد اجرایی شهرستان کهگیلویه با بیان اینکه در حوزه راه‌های اصلی مشکل خاصی به وجود نیامده است، ابراز داشت: خوشبختانه با حضور به موقع و مؤثر نیروهای راهداری هیچ‌یک از جاده‌های این شهرستان مسدود نبودند و همه زیر بار ترافیک بودند.

رضایی تصریح کرد: خطوط برق و برخی خانه‌های روستایی در مواردی دچار خساراتی شدند که با حضور نیروهای هلال‌احمر و اتفاقات برق در کمترین زمان ممکن ساماندهی شدند.

فرماندار کهگیلویه میزان خسارات وارد شده به ابنیه و راه‌های روستایی شهرستان کهگیلویه را بیش از 10 میلیارد ریال عنوان کرد و بیان داشت: بخش عمده خسارات وارد شده ناشی از خطاهای انسانی بود.

وی ادامه داد: ساخت و ساز در مسیر سیلاب‌ها و عدم دقت در ساخت و سازها به خصوص در ساخت ابنیه و آغل حیوانات باعث وارد آمدن صدمات به این بخش‌ها شده است.

وی تغییر رفتار انسان‌ها در مقابل طبیعت را بهترین راه کاهش خسارت‌های ناشی از سیل عنوان کرد و بیان داشت: باید با برنامه‌ریزی مدون و البته فرهنگ‌سازی از عوامل تخریب پوشش گیاهی و منابع طبیعی به صورت جدی جلوگیری کرد.

انتهای پیام/2571/ق/آ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول