اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

با تاکید بر عدم آمادگی پاریس برای مجازات تل‌آویو

اولاند: اسرائیل باید از تصمیم گسترش شهرک‌سازی‌ها صرف‌نظر کند

خبرگزاری فارس: رئیس جمهوری فرانسه ضمن ابراز نگرانی شدید از ادامه شهرک‌سازی‌های رژیم صهیونیستی و تاکید بر اینکه چنین حرکتی از سوی تل آویو در تضاد با برقراری صلح است، گفت که تل‌آویو باید از این تصمیم خود صرف نظر کند.

اولاند: اسرائیل باید از تصمیم گسترش شهرک‌سازی‌ها صرف‌نظر کند

به گزارش فارس به نقل از روزنامه صهیونیستی «یدیعوت آحارنوت»، درحالیکه اخبار متناقضی از تصمیم فرانسه برای احضار سفیر خود از رژیم صهیونیستی در اعتراض به ادامه شهرک سازی های تل آویو منتشر شده است، «فرانسوآ اولاند» رئیس جمهور فرانسه امروز دوشنبه ضمن ابراز نگرانی شدید از تصمیم تل آویو برای ساخت 3 هزار واحد مسکونی جدید در قدس شرقی که در واکنش به ارتقاء جایگاه فلسطین در سازمان ملل گرفته شده است،‌ اعلام کرد که چنین تصمیمی از سوی اسرائیل در تضاد با برقراری صلح با فلسطینیان است.

اولاند با حضور در یک کنفرانس خبری همراه با «ماریو مونتی» نخست وزیر ایتالیا در «لیون» ضمن تاکید بر اینکه پاریس آمادگی مجازات رژیم صهیونیستی را ندارد، اعلام کرد: چنین اقدامات اعلام شده ای با گفت و گو تضاد دارند و اسرائیل باید دست از این تصمیم بردارد.

رئیس جمهوری فرانسه در پاسخ به این سوال که آیا تحریم های تجاری می تواند یکی از گزینه های مطرح برای پاریس در مقابل تل آویو باشد یا خیر، اینطور پاسخ داد که اولویت فرانسه ترغیب دو طرف (اسرائیلی و فلسطینی) به از سرگیری هرچه زودتر مذاکرات است.

اولاند افزود: ما نمی خواهیم به وضعیت تحمیل تحریم ها تغییر حالت بدهیم. ما بیشتر روی متقاعد کردن متمرکز هستیم. اکنون یک لحظه مهم محسوب می شود اما من خواستار پاسخگویی در این رابطه هستم.

بر اساس اعلام وزارت خارجه فرانسه،‌ پاریس سالانه 1 میلیارد یورو برابر با 1.3 میلیارد دلار واردات کالا به اسرائیل دارد که این امر منجر شده است که فرانسه به نهمین شریک تجاری بزرگ تل آویو تبدیل شود.

بر اساس این خبر، فرانسه و انگلیس به عنوان دو عضو دائمی شورای امنیت سازمان ملل طرح های اسرائیل برای گسترش شهرک سازی های یهودی نشین را محکوم و اعلام کرده اند که چنین اقدامی از سوی تل آویو اعتماد بین المللی به تمایل اسرائیل برای برقراری صلح با فلسطینیان را به مخاطره می اندازد.

وزارت خارجه فرانسه نیز امروز صبح دوشنبه اعلام کرد که در گفت و گو با سفیر رژیم صهیونیستی در پاریس، شهرک سازی ها را بر اساس قانون بین المللی غیرقانونی توصیف و اعلام کرده است که چنین حرکتی منجر به نابودی اعتماد در رابطه با احیای گفت و گوها می شود و مانعی است در مسیر برقراری صلحی عادلانه بر اساس راه حل تشکیل دو دولت.

این خبر در شرایطی منتشر شده است که «ونسان فلورآنی» سخنگوی وزارت خارجه فرانسه، خبر منتشر شده در روزنامه اسرائیلی «هاآرتص» مبنی بر اینکه فرانسه و انگلیس قصد دارند سفرای خود در اسرائیل را برای رایزنی فرا بخوانند را «شایعه‌ای رسانه‌ای» خواند و گفت: به جز فراخواندن سفیر فرانسه از اسرائیل، راه‌های دیگری برای بیان مخالفت و اعتراض ما به طرح اسرائیل برای ساخت و سازهای جدید در شهرک‌های یهودنشین کرانه باختری وجود دارد.

انتهای پیام/ن.ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول