اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر سازمان تعاون روستایی قزوین خبر داد

فعالیت 80 هزار بهره‌بردار کشاورزی در قزوین

خبرگزاری فارس: مدیر سازمان تعاون روستایی قزوین از فعالیت بیش از 80 هزار بهره‌بردار بخش کشاورزی در استان خبر داد.

فعالیت 80 هزار بهره‌بردار کشاورزی در قزوین

ناطق معین‌الدین امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قزوین با بیان اینکه تا پایان امسال بیش از 25 درصد از بهره‌برداران کشاورزی در سراسر شهرستان‌های استان قزوین باید به عضویت نظام صنفی کارهای کشاورزی در بیایند، اظهار کرد: برای بهره‌برداران و کشاورزانی که عضو نظام صنفی کارهای کشاورزی می‌شوند نیز پروانه فعالیت تا آخر امسال در استان صادر می‌شود.

مدیر سازمان تعاون روستایی قزوین با اشاره به اهداف و وظایف نظام‌های صنفی در بخش کشاورزی افزود: پیگیری مطالبات، خواسته‌ها، مشکلات کشاورزان و هویت‌‌بخشی به این قشر زحمتکش از جمله مأموریت‌های این نظام است.

وی با اشاره به تازه تأسیس بودن نظام صنفی کارهای کشاورزی در سطح استان قزوین تصریح کرد: از کشاورزان استان تقاضا می‌شود برای عضویت خود در نظام صنفی کشاورزی شهرستان محل فعالیت خود هرچه سریع‌تر اقدام کنند.

معین‌الدین اضافه کرد: بر طبق آمارهای موجود در حدود 80 هزار نفر بهره‌بردار بخش کشاورزی در سطح استان فعالیت می‌کنند.

مدیر سازمان تعاون روستایی استان قزوین افزود: تأسیس این نظام صنفی کشاورزی در حقیقت به معنای به تحقق رساندن اصل 44 قانون اساسی به منظور ساماندهی و هویت‌بخشی به کشاورزان است.

معین‌الدین تصریح کرد: نظام صنفی تشکلی است که وجود آن به توسعه کشاورزی و تقویت جایگاه کشاورزان کمک می‌کند.

مدیر سازمان تعاون روستایی استان قزوین تصریح کرد: تاکنون دو هزار نفر در سطح استان به عضویت نظام صنفی مذکور در‌آمده‌اند.

معین‌الدین با اشاره به ابلاغیه اخیر از سوی وزاتخانه جهاد کشاورزی اضافه کرد: وزیر کشاورزی براساس ارسال نامه‌ای به وزرای نیرو، نفت، فرهنگ و ارشاد اسلامی، امور اقتصادی و دارایی، علوم، تحقیقات و فناوری، راه و شهرسازی، بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و نیز رؤسای سازمان‌های حفاظت محیط زیست، امور مالیاتی، ثبت اسناد و املاک کشور، سازمان استاندارد، اتاق بازرگانی کشور، صنایع و معادن و همچنین کشاورزی ایران اعلام کرده است که پروانه‌های فعالیت صادر شده توسط نظام‌های صنفی کشاورزی کشور به‌ عنوان مدرک معتبر شغلی مورد تأیید و اعتبار بوده و می‌تواند در موارد لزوم مورد استناد قرار گیرد.

وی خاطرنشان کرد: پیش از این نیز وزیر جهاد کشاورزی موضوع اعتبار پروانه‌های فعالیت صادر شده توسط نظام‌های صنفی کشاورزی کشور را در نامه‌ای به وزرای کشور، صنعت، معدن و تجارت، تعاون، کار و رفاه اجتماعی، دادگستری و رؤسای بانک‌های مرکزی و کشاورزی و همچنین سازمان تأمین اجتماعی ابلاغ کرده بود.

انتهای پیام/77005/ز/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول