اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار زنجان:

شهرداری به جای واسطه‌گری به دنبال عمران شهری باشد

خبرگزاری فارس: استاندار زنجان گفت:‌ شهرداری باید خود را از واسطه‌گری رها کرده و به دنبال عمران شهری باشد.

شهرداری به جای واسطه‌گری به دنبال عمران شهری باشد

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان محمد رئوفی‌نژاد ظهر امروز در جلسه کارگروه امور اقتصادی و تولیدی استان زنجان با انتقاد از وضعیت کانکس‌های میوه و تره‌بار در سطح استان اظهار کرد: فلسفه راه‌اندازی این کانکس‌ها، عرضه میوه و تره‌بار با قیمت پایین به مردم است.

وی با بیان اینکه در چهار سال گذشته همواره به موضوع رفع مشکلات کانکس‌ها تاکید شده است، افزود: برای ارائه خدمات بیشتر به مردم در این زمینه باید، تعاونی روستایی پای کار باشد.

استاندار زنجان با اشاره به اینکه بارها تاکید کرده‌ام که شهرداری باید به دنبال چنین فعالیت‌هایی نباشد، افزود: سود کم چنین خدماتی به درد شهرداری نمی‌خورد.

وی با بیان اینکه عمران شهری باید از برنامه‌های جدی شهرداری باشد، افزود: عرضه میوه و تره‌بار باید به تعاونی روستایی محول شود.

رئوفی‌نژاد بر ضرورت جلوگیری از راه‌اندازی فروشگاه‌های حلبی در سطح شهر تاکید کرد و گفت:‌ باید فروشگاه‌های تعاونی شکیل جایگزین کانکس‌ها شود.

وی با بیان اینکه راه‌اندازی کانکس‌ها به عنوان مسکن در استان مورد توجه بود، افزود: برای دسترسی بیشتر مردم به میوه و تره‌بار در شهرک‌های اقماری این کانکس‌ها راه‌اندازی شده است که ضروری است در حال حاضر نسبت به عرضه میوه و تره‌بار از سوی تعاونی روستایی در فروشگاه‌های عرضه اقدام شود.

استاندار زنجان عرضه میوه و تره‌بار با قیمت مناسب را ضروری دانست و گفت: باید شرکت‌های تعاونی به بهترین شکل و با کنترل لازم راه‌اندازی شود.

وی با بیان اینکه بیشترین نظارت‌ها در استان در مرکز شهر انجام می‌شود، افزود: 95 درصد نظارت‌ها در مرکز شهر، مراکز خرید و بازار مرکزی صورت می‌گیرد.

*نظارت‌های لازم بر فروشگاه‌های محلات صورت نمی‌گیرد

رئوفی‌نژاد با اشاره به اینکه فروشگاه‌های بسیاری در شهرک‌های اقماری و محلات راه‌اندازی شده است، افزود: نظارت‌های لازم به این فروشگاه‌ها انجام نمی‌شود.

وی با بیان اینکه در برخی از شهرک‌های اقماری قیمت کالاها کنترل نمی‌شود، خاطرنشان کرد: باید نظارت‌های لازم بر فعالیت چنین فروشگاه‌هایی در سطح استان صورت گیرد.

استاندار زنجان با انتقاد از عدم توجه به انبارهای حاشیه شهر تصریح کرد: باید این انبارها شناسایی شده و در صورت احتکار مواد مورد نیاز مردم برخورد جدی صورت گیرد.

وی با بیان اینکه در استان گزارشی از انبارها ارائه نمی‌شود، افزود: قطعا چنین انبارهایی در سطح استان وجود دارد که باید شناسایی شود.

انتهای پیام/73003/ع/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول