اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون سیاسی و امنیتی استاندار یزد:

اقتصاد مقاومتی باید به گفتمان رایج جامعه تبدیل شود

خبرگزاری فارس: معاون سیاسی و امنیتی استاندار یزد گفت: اقتصاد مقاومتی با کمک تاثیرگذاران و فرهیختگان جامعه باید به گفتمان رایج جامعه تبدیل شود.

اقتصاد مقاومتی باید به گفتمان رایج جامعه تبدیل شود

 به گزارش خبرگزاری فارس از یزد، غلامحسین دشتی در نشست شورای اطلاع‌رسانی استان یزد بر ضرورت شناخت دقیق بستر و زمینه‌های تحقق اقتصاد مقاومتی و ارائه راهکارهای عملی به منظور فرهنگ‌سازی و اجرایی شدن الگوی اقتصاد مقاومتی در جامعه تأکید کرد و اظهار داشت: اقتصاد مقاومتی باید به گفتمان رایج جامعه تبدیل شود.

وی افزود: پرهیز از اسراف و مصرف‌زدگی و مدیریت مصرف صحیح باید در میان آحاد جامعه نهادینه شود.

دشتی یادآور شد: بر این اساس شورای اطلاع‌رسانی استان یزد باید موضوع اقتصاد مقاومتی را در دستور کار خود قرار دهد.

رئیس شورای اطلاع‌رسانی استان یزد خاطرنشان کرد: دستگاه‌های فرهنگی موظف هستند اقتصاد مقاومتی را به صورت یک فرهنگ در ابعاد مختلف به مرحله اجرا درآورند.

دشتی ادامه داد: اقتصاد مقاومتی همان اقتصاد اسلامی و اقتصادی است که مردم در آن مشارکت دارند.

وی، اقتصاد مقاومتی را دانش بنیاد خواند و تاکید کرد: این اقتصاد می‌گوید که باید از همه ظرفیت‌ها برای تولید و توزیع مناسب استفاده شود و اصول اخلاق و اصول شرعی در آن رعایت شود.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار یزد بیان داشت: استان یزد از نظر مدیریت مصرف، مجموع شاخص‌هایی که تاکنون از طرف متخصصان در این حوزه‌ها مطرح شده را داراست.

دشتی اظهار داشت: این شاخص‌ها در واقع همان‌هایی است که مردم یزد از گذشته در زندگی خود داشته‌اند و زندگی یزدی‌ها همواره با این شاخص‌ها شناخته شده از این‌رو یزدی‌ها به داشتن روحیه قناعت شهرت دارند.

وی یکی دیگر از شاخص‌های مردم یزد که در اقتصاد مقاومتی نیز مورد تأکید قرار گرفته را، کار، تولید، ابتکار و کارآفرینی اعلام کرد.

دشتی خاطرنشان کرد: همه شاخص‌هایی که در زندگی گذشته مردم کشور به ویژه استان یزد وجود داشته، به نوعی با اقتصاد مقاومتی در ارتباط است به همین دلیل تلاش می‌کنیم با استفاده از عناصر فرهنگی جامعه، این فرهنگ را دوباره به مردم بازگردانیم.

وی تاکید کرد: شاخص‌های فرهنگ مصرف مردم گذشته یزد باید بازبینی، واکاوی و استخراج شود تا با تلفیق با نظریه‌پردازی‌های آکادمیک، به مکتب درست اقتصادی دست یابیم.

یکی از اساتید دانشگاه نیز در این نشست با تبیین اصول اقتصادی مورد نظر رهبر معظم انقلاب، اقتصاد مقاومتی را در حقیقت واکسینه کردن اقتصاد در برابر نوسانات اقتصادی برشمرد.

محمدعلی دانش‌بیان داشت: تقویت تولید ملی، رهایی از اقتصاد متکی به نفت، توسعه اقتصادی دانش بنیان، مدیریت صحیح مصرف و ایجاد زمینه ایفای نقش مردم در اقتصاد از مهم‌ترین راهبردهای اقتصاد مقاومتی است که باید در برنامه‌های درازمدت و با توجه به ظرفیت دستگاه‌های مختلف کشور اجرایی شود.

در این نشست هر یک از کارشناسان به بیان دیدگاه‌های خود در زمینه تحقق اقتصاد مقاومتی پرداختند.

انتهای پیام/2464/ح/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول