اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار باشت خبر داد

تصویب 14 طرح در کارگروه کشاورزی باشت

خبرگزاری فارس: فرماندار باشت گفت: 14 طرح در بخش کشاورزی با اعتبار بیش از 600 میلیون تومان در کارگروه بخش کشاورزی این شهرستان مصوب شد.

تصویب 14 طرح در کارگروه کشاورزی باشت

به گزارش خبرگزاری فارس از باشت، علی‌اصغر قلی‌پور در نشست کارگروه کشاورزی این شهرستان اظهار داشت: این طرح‌ها در خصوص تأمین آب کشاورزی، احداث و اصلاح 34 هکتار باغ، نوسازی و بهسازی گاوداری و خریداری گاو شیری است.

وی اظهار داشت: تاکنون 59 طرح زنبورداری در کارگروه به تصویب رسیده که در این ارتباط فارغ‌التحصیلان دانشگاهی در بخش کشاورزی در اولویت هستند.

فرماندار باشت با اشاره به این‌که شهرستان باشت قطب کشاورزی استان است، تصریح کرد: با توجه به استعداد بالای دامپروری در این شهرستان، دامپروری در اولویت اول برای پرداخت تسهیلات بخش کشاورزی قرار دارد.

قلی‌پور گفت: 711 نفر تعهد ایجاد اشتغال سال‌جاری در این شهرستان است که 110 نفر آن‌ها سهم بخش کشاورزی است و تلاش برای تحقق این میزان، برای اشتغال پایدار است.

به گفته فرماندار باشت، تاکنون 586 طرح در بخش کشاورزی با اعتبار بیش از 13 میلیارد تومان در این شهرستان به تصویب رسیده که در جای خود بی‌سابقه است.

وی یادآور شد: از این تعداد برای 58 طرح بالای 30 میلیون تومان و برای 528 طرح زیر 30 میلیون تومان اعتبار برآورد شده است.

فرماندار باشت توسعه مشاغل خانگی، نوسازی و بهسازی جایگاه دام، توسعه و تعیین تکلیف طرح‌های زنبورداری، توسعه، نوسازی و اصلاح باغ‌ها، توسعه اراضی کشاورزی و سیستمی کردن آن‌ها و رونق و فعالیت مجتمع گلخانه‌ای سرابیز به مساحت 34 هکتار و ایجاد صنایع تبدیلی و فرآوری را از جمله طرحهای بخش کشاورزی این شهرستان برشمرد.

وی احداث گاوداری‌های صنعتی و نیمه صنعتی و توسعه دامداری با توجه به استعداد شهرستان و مناسب بودن شرایط را از دیگر اولویت‌های بخش کشاورزی باشت برشمرد و گفت: برای ایجاد این طرح‌ها فارغ‌التحصیلان رشته کشاورزی در اولویت هستند و مورد حمایت قرار می‌گیرند.

انتهای‌پیام/2571/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول