اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول نمایندگی ولی‏فقیه در تیپ 12 قائم:

بصیرت همواره باید در افراد تقویت شود

خبرگزاری فارس: مسئول نمایندگی ولی‏فقیه در تیپ 12 قائم(عج) استان سمنان گفت: بصیرت، ویژگی مهمی است که همواره باید در افراد تقویت شود.

بصیرت همواره باید در افراد تقویت شود

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، حجت‏الاسلام سیدابوالفضل راسخی در جمع رزمندگان تیپ 12 قائم(عج) استان سمنان اظهار داشت: فرصت‌های نابی را که انسان در مسیر زندگی به دست می‌آورد، به واسطه غرور و جهالت از دست می‌دهد.

وی مصداق این بحث را گفت‌وگوی حضرت موسی(ع) و شیطان بیان کرد و افزود: شیطان به حضرت موسی(ع) سه پند داد که اگر آنها را در زندگی به کار بندد، از گناه و از شر شیطان ایمن خواهد ماند.

مسئول نمایندگی ولی‏فقیه در تیپ 12 قائم(عج) استان سمنان پندهای شیطان به حضرت موسی(ع) را سرعت در انجام کار خیر، خارج شدن از محل گناه، عدم تصمیم‌گیری در هنگام عصبانیت و در نظر گرفتن خداوند در تمام حالات عنوان کرد.

وی گفت: شیطان خطاب به حضرت موسی(ع) گفت که «من به تو چیزهایی آموختم و بر تو حق معلمی دارم، در ازای لطف من از خدا بخواه که مرا ببخشد، خدا هم به موسی فرمود که اگر شیطان به خاک حضرت آدم سجده کند، او را می‌بخشم».

راسخی ادامه داد: شیطان پس از شنیدن سخن خداوند به فکر فرو رفت و در اینجا بود که غرور جاهلانه شیطان فرصت بخشیده شدن را از او گرفت و دوباره در امتحان الهی مردود شد.

مسئول نمایندگی ولی‏فقیه در تیپ 12 قائم(عج) استان سمنان تأکید کرد: اگر می‌خواهیم همچون شیطان فرصت‌ها را از دست ندهیم و در امتحان الهی مردود نشویم، باید غرورهای بی‌جا و کاذب را کنار بگذاریم و در مسیر حق به سمت رشد و کمال انسانی حرکت کنیم.

 

نداشتن آگاهی منجر به ایجاد ناهنجاری‌ در جامعه می‌شود

یک استاد حوزه و دانشگاه نیز گفت: علت بسیاری از ناهجاری‌ها و مشکلات اجتماعی و فرهنگی، نداشتن شناخت و آگاهی کافی پیرامون مسائل مورد نیاز و ضروری است.

حجت‌الاسلام محمد سمیعی ضمن عرض تسلیت ایام سوگواری اباعبدالله الحسین(ع) گفت: مسلمان واقعی موظف است نسبت به مسائلی از قبیل نماز، قرآن، حجاب و به طور کلی مسائل اعتقادی و مذهبی شناخت و آگاهی کافی داشته باشد.

وی تأکید کرد: صرف شناخت، کافی نیست؛ بلکه باید ایمان و باور قلبی نسبت به این موضوعات داشته باشیم.

این استاد حوزه و دانشگاه با بیان شیوه‌های صحیح امر به معروف و نهی از منکر تصریح کرد: اگر حجاب خانمی آن مقدار که شارع مقدس گفته است، نباشد نباید به او برچسب بی‌حجابی زد؛ چرا که این امر بازتاب منفی دارد و در واقع باید گفت آن فرد بدحجاب است.

سمیعی گفت: اگر به شخصی گفته شود، شما بی‌حجابی یعنی او را مساوی با حیوان تلقی کرده‏ایم و باید به او گفته شود که حجاب شما آن پوشش اسلامی که پیامبر و ائمه اطهار(ع) گفته‏اند، نیست.

وی افزود: برای برطرف کردن این ناهنجاری‌ها باید کسانی که در موضع امر و نهی کننده قرار می‌گیرند، زمینه و بستری را فراهم کنند تا صحبت‏های آنها در فرد مورد نظر اثر داشته باشد.

این استاد حوزه و دانشگاه گفت: حجاب محدودیت نیست بلکه مصونیت است؛ خواهرانی که در جامعه با حجاب کامل و به طور پوشیده کارهای خودشان را بدون اینکه خللی وارد شود، نزد نامحرم حفظ می‌کنند، حجاب مانع کار آنها نمی‌شود.

انتهای پیام/22492/صا/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول