اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

متکی:

حمایت ایران از تحولات بیداری اسلامی سیاست خارجی است نه دخالت خارجی

خبرگزاری فارس: منوچهر متکی حمایت ایران از تحولات بیداری اسلامی را سیاست خارجی و نه دخالت خارجی کشورمان دانست و گفت: آمریکا و راهبردهایش دیگر در آسیا جایی ندارد.

حمایت ایران از تحولات بیداری اسلامی سیاست خارجی است نه دخالت خارجی

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، منوچهر متکی صبح امروز در جلسه پرسش و پاسخ دانشجویی در محل سالن اجتماعات دانشکده پزشکی دانشگاه فردوسی مشهد در جمع دانشجویان اظهار داشت: ناآرامی و انقلاب در سوریه با دیگر کشورهای عربی به‌طور کامل متفاوت است.

وی افزود: مردم سوریه در ابتدا حرکت انقلابی و خوبی را آغاز و مطالبات خود را مطرح کردند؛ این مطالبات در قالبی کاملا مناسب، مطلوب و مسالمت‌آمیز صورت گرفت.

متکی با بیان اینکه مطالبه‌گری و تحولات در سوریه فقط در ماه نخست مسالمت‌آمیز بوده خاطر نشان کرد: شاخصه‌هایی که سوریه را از دیگر کشورهای عربی متمایز ساخته، اشاره به شروع انقلاب و حضور تسلیحات نظامی در میان مردم دارد.

عضو جبهه اصولگرایان تصریح کرد: در دیگر کشورهای عربی، تحولات، توده‌ای و مسالمت‌آمیز بوده؛ همچنین حضور افراد خارجی در تظاهرات آنان مشاهده نمی‌شود یعنی دخالت خارجی در حرکت مردمی جایی ندارد.

وی با ابراز نارضایتی از تغییر شیوه در انقلاب سوریه اظهار داشت: در سوریه دیگر حضور توده مردم را شاهد نیستیم، همچنین در تظاهرات مردمی و انقلابی سوریه حضور بی‌شمار غیرسوری را چون سلفی‌ها شاهدیم که این خود دامنه آتش جنگ را شعله‌ورتر می‌سازد.

متکی از جلسه مخالفان سوریه در هفته گذشته در دوحه قطر یاد کرد و ادامه داد: سوریه و بشار اسد زیر بار سلطه نمی‌رود و امروز در سوریه شاهد صحنه‌های رشادت سوری‌های رشید در عرصه مبارزه با سلطه خارجی هستیم.

عضو جبهه اصولگرایان تاکید کرد: سوریه در زمان هشت سال جنگ تحمیلی تنها کشور عرب هم‌پیمان با ایران بود و این خود نقطه قوتی در گسترش و تقویت ارتباط دو کشور همسایه به‌شمار می‌رود.

متکی یادآور شد: دمشق یکی از پایگاه‌های اصلی فلسطین در برنامه‌ریزی و تربیت نیروها و جلسات احزاب آنان بوده؛ همچنین سوریه تنها کشور عربی است که تمابل به مذاکره با آمریکا ندارد و همین رویکردهای مشترک سوریه با ایران در حوزه سیاست خارجی سبب مطلوب بودن روابط دو کشور تلقی می‌شود.

وی حمایت ایران در تحولات بیداری اسلامی را سیاست خارجی دانست نه دخالت خارجی و در ادامه افزود: آمریکا و راهبردهایش دیگر در آسیا جایی ندارد و امروز شاهد آن هسیتم که آمریکا در عراق و افغانستان به‌واسطه سیاست خارجی ایران شکست خورد.

انتهای پیام/70007/صا/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول