اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر پژوهش و فناوری پارس‌جنوبی خبر داد

ظرفیت‌سنجی پروژه‌های زیست محیطی در پارس‌جنوبی

خبرگزاری فارس: مدیر پژوهش و فناوری پارس‌جنوبی از ظرفیت‌سنجی پروژه‌های زیست محیطی در پارس‌جنوبی خبر داد.

ظرفیت‌سنجی پروژه‌های زیست محیطی در پارس‌جنوبی

به گزارش خبرگزاری فارس از عسلویه، علی احمدزاده در جلسه شورای پژوهشی سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس اظهار داشت: توجه به پژوهش و تحقیق در محیط‌های عملیاتی اهمیت بسیار زیادی دارد و استفاده از جامعه دانشگاهی در این راستا امری لازم است.

وی با اشاره به آمادگی صنعت نفت برای حمایت از پروژه‌های تحقیقاتی افزود: منطقه ویژه پارس از حضور فعال‌ دانشگاه‌ها و مراکز علمی در پیشبرد اهداف تحقیقاتی منطقه استقبال می‌کند.

احمدزاده خاطرنشان کرد: با توجه به استقرار و توسعه میادین گازی پارس شمالی و جنوبی و پتروشیمی‌های مستقر در منطقه، از جامعه دانشگاهی انتظار داریم در اجرای پروژه‌های تحقیقاتی و پژوهشی مشارکت داشته باشد.

مدیر پژوهش و فناوری پارس‌جنوبی خواستار ایجاد رشته‌های تخصصی مرتبط با صنعت نفت در مقاطع ارشد و دکترا شد و گفت: توجه بیشتر به تدریس زبان انگلیسی در کنار دروس دانشگاهی امری مهم و ارزشمند است.

این مسئول از تشکیل کمیته‌های فرهنگی و اجتماعی و همچنین کمیته سلامت در واحد پژوهش و فناوری سازمان خبر داد.

احمدزاده تصریح کرد: با تلاش و پیگیری مسئولان امیدوار هستیم چهار کمیته فرآیند، انرژی، محیط زیست و کارآفرینی نیز هرچه سریع‌تر تشکیل شود.

وی اضافه کرد: مدیریت پژوهش این سازمان با توجه به دستور وزیر نفت در زمینه استفاده‌ حداکثری از توانمندی‌های‌ نیروها و شرکت‌های‌ داخلی فعال ‌در اجرای‌ پروژه‌ها، افزایش‌ سهم‌ مشارکت ایرانی‌، همچنین ساخت‌ تجهیزات داخلی نهایت تلاش خود را به‌کار خواهد گرفت.‌‌

این مسئول بیان داشت: سطح‌ علمی‌ و توانمندی‌‌های نیروی‌ انسانی‌ را به وسیله‌ توسعه‌ زیر ساخت‌ها‌ و اجرای مستمر برنامه‌های آموزشی و با ایجاد تحرک‌ و پویایی‌ در صنایع‌ مرتبط‌ با صنایع‌ نفت‌، گاز و پتروشیمی می‌توان افزایش داد.

احمدزاده با اشاره به اهمیت نشست شورای پژوهشی گفت: تهیه اتمسفری منطقه و ارزیابی رفتارهای سازمانی در منطقه ویژه و تدوین برنامه استراتژی سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس، از برنامه‌های این شوراست.

مدیر پژوهش و فناوری پارس‌جنوبی از تدوین حداکثر بار آلودگی روزانه در منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس خبر داد و اذعان داشت: ظرفیت‌سنجی پروژه‌های زیست محیطی نیز از دیگر برنامه‌های شورای پژوهش پارس‌جنوبی است.

در این نشست سایر اعضای شورای پژوهش نیز به بیان نظرات و دیدگاه‌های خود پرداختند.

انتهای پیام/2451/ن/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول