اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان نظام مهندسی معدن کرمان:

آسیبی به معادن کرمان بر اثر وقوع زلزله وارد نشده است

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان نظام مهندسی معدن کرمان گفت: در اثر زلزله‌های اخیر هیچ آسیبی به معادن استان کرمان نرسیده و تمام معادن در حال فعالیت هستند.

آسیبی به معادن کرمان بر اثر وقوع زلزله وارد نشده است

منوچهر رخ امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمان با اشاره به زلزله‌های اخیر در استان کرمان اظهار داشت: تاکنون هیچ آسیبی به معادن استان کرمان نرسیده و تمام معادن در حال فعالیت هستند.

وی در پاسخ به این سئوال که  آیا در هنگام وقوع زلزله معادن تعطیل می‌شوند، ادامه داد: هیچ خط‌کشی وجود ندارد که اگر اندازه زمین‌لرزه از این حد بیشتر باشد، معادن تعطیل شوند و اصلا هنگام وقوع زمین‌لرزه قابل پیش‌بینی نیست.

رخ تصریح کرد: در هر صورت معادن به دلیل انفجارات، ریزش‌های احتمالی و وجود گاز متان همیشه در حال آماده‌باش هستند و گروه ایمنی و نجات در آن جا مستقر است.

وی با بیان اینکه معادن را به گونه‌ای می‌سازند که از وجود خطرات احتمالی مانند زمین‌لرزه در ایمن باشند، افزود: معادن به صورت مستمر توسط بازرسان نظام مهندسی معدن مورد بررسی و بازرسی از تمام نظرات و به صورت ویژه از لحاظ ایمنی قرار می‌گیرند.

رئیس سازمان نظام مهندسی معدن استان کرمان با بیان اینکه تمام معادن دارای مسئول فنی مقیم و به صورت دائم مسئول فنی در آن جا مشغول فعالیت است، ابراز داشت: مسئول فنی پس از انجام هر اتفاق در معادن مراتب را به سازمان نظام مهندسی برای بررسی و برطرف کردن آن گزارش می‌دهد.

وی درباره مهم‌ترین دغدغه خود در مورد معادن استان کرمان اذعان داشت: امروزه استفاده از نیروهای بی‌تجربه در معادن استان کرمان بسیار مشکل‌ساز شده و بسیاری از اتفاقات در معادن ناشی از همین موضوع است.

این کارشناس معدن افزود: کار در معادن بسیار مشکل است و هر نیرویی قبل از اشتغال در معدن باید آموزش‌های لازم را دیده و در دوره‌های آموزشی شرکت کند.

وی تصریح کرد: تاکنون هیچ گزارشی مبنی بر ریزش تونل در استان کرمان بر اثر زلزله یا سایر موارد به این سازمان نرسیده و معادن در حال فعالیت هستند.

رخ افزود: گروه‌های ایمنی و نجات همیشه در معادن به ویژه در معادن زیرزمینی زغال‌سنگ به صورت آماده‌باش فعالیت می کنند.

انتهای پیام/2446/غ/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول