اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات فارس:

کتاب‌های شهید دستغیب هنوز خواندنی است

خبرگزاری فارس: معاون فرهنگی، آموزشی و پژوهشی اداره کل تبلیغات اسلامی فارس گفت: آیت‌الله شهید عبدالحسین دستغیب کتاب‌های متعددی را در حوزه‌های اخلاقی و اجتماعی به رشته تحریر درآورده که در عین گذر زمان جاذبه خود را از دست نداده است.

کتاب‌های شهید دستغیب هنوز خواندنی است

حجت‌الاسلام شکرالله دانش امروز در گفت‌‌وگو با خبرنگار فارس در شیراز اظهار داشت: کتاب‌هایی مانند کتاب «معاد»، «قلب سلیم»، «گناهان کبیره» و ... زیبایی خاصی را دارند که با اخلاص به رشته تحریر درآمده است.

وی افزود: شهید دستغیب سخنران و گوینده زبردستی نیز بود و می‌دانست چگونه از راه‌های مختلف برای نشر مفاهیم دینی و اخلاقی استفاده کند.

دانش تصریح کرد: شهید دستغیب علاوه بر تمام کمالاتی که بیان شد در حوزه فقاهت و حوزه‌های اجتماعی، اخلاقی و عقیدتی اهل قلم نیز بود.

وی ادامه داد: این مرد بزرگ مقید به احکام شرعی و جزئیات و فروعات فقه شیعه بود و این تقید مانع از مردمی بودن وی نشده بود.

معاون فرهنگی، آموزشی و پژوهشی اداره کل تبلیغات اسلامی فارس اضافه کرد: در تاریخ تشیع، تواضع و مردمی بودن از ویژگی‌های روحانیت بوده است و آیت‌الله دستغیب ضمن آنکه شخصیتی برجسته و امام جمعه یک شهر بود به مردم و حوائج آنان توجه ویژه داشت.

وی بیان کرد: این روحانی بزرگ در عمق روح جامعه رسوخ کرده بود و پس از سال‌های سال که از شهادت وی می‌گذرد همچنان در زندگی مردم فارس و بلکه ایران حضور معنوی دارد.

دانش خاطرنشان کرد: شهید دستغیب در فقه جامع است و در عین جامعیت روحی لطیف و دلی عاشق دارد.

وی در ادامه ابراز داشت: شهید آیت‌الله دستغیب یک الگوی متعالی برای طلاب و روحانیون و تمام مردم است چرا که موفق شده بود زندگی روزمره خود را با سیره اهل بیت تطبیق دهد.

دانش افزود: شخصیت آیت‌الله شهید دستغیب دارای ابعاد گوناگونی است چنانکه وی در همان زمان که عارفی عاشق و واصل است مردی مجاهد و مبارز نیز هست.

به گفته وی، جمعه 20 آذرماه که خبر شهادت آیت‌الله دستغیب در شیراز پخش شد، لرزه بر اندام این شهر افتاد.

وی تصریح کرد: در آن روز با وجود تعطیل بودن شهر، همگی به جنب و جوش درآمدند و تمام شیراز عزادار شد.

دانش بیان کرد: این روح بزرگ که حیاتی طیب و منطبق با معارف اهل بیت داشت مماتی شکوهمند و جاودانه یافت و شهید محراب عشق و اخلاص شد و به درستی مردم در وداع با او فریاد سر داده بودند که «نایب پیغمبر ما جای تو خالی».

انتهای پیام/2448/ح/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول