اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

همزمان با هفته پژوهش

پژوهش‌سرای خوارزمی اردل بهره‌برداری می‎شود

خبرگزاری فارس: معاون فرماندار شهرستان اردل گفت: همزمان با هفته پژوهش، پژوهش‌سرای خوارزمی این شهرستان بهره‌برداری می‎شود.

پژوهش‌سرای خوارزمی اردل بهره‌برداری می‎شود

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، کورش سبزواری بعدازظهر امروز در نشست هماهنگی برگزاری برنامه‌های هفته پژوهش در این شهرستان، اظهار داشت: مراکز و موسسات علمی ارزشمندترین منابع و ظرفیت‌های موجود هر جامعه در راستای اعتلای سطح دانش آن جامعه محسوب می‎شود.

وی بحث پژوهش را از شاخص‌های مهم فعالیت‌های دانشگاه‌ها برشمرد و گفت: برهمین اساس شناسایی پژوهشگران و استفاده از ظرفیت‌های علمی و خلاقیت آنها از پیش نیازهای اساسی این مقوله است.

سبزواری بر ضرورت انجام پژوهش در قالب موضوعات بومی شهرستان تاکید کرد و ادامه داد: افتتاح پژوهش سرای خوارزمی، نشست پژوهشگران با فرماندار، برپایی نمایشگاه، نواختن زنگ پژوهش از مهم‌ترین برنامه‌های شهرستان اردل در هفته پژوهش محسوب می‎شود.

معاون فرماندار شهرستان اردل در ادامه با اشاره به اهمیت پژوهش در کشور، عنوان کرد: پژوهش یکی از اساسی‌ترین نیازها برای نیل به پیشرفت و توسعة همه جانبة یک کشور است و قدرت و استقلال هر کشوری بر پژوهش و تولید علم استوار است.

این مسئول خاطرنشان کرد: بنابراین نوع و سطح فعالیت‌های پژوهشی یکی از شاخص‌های اصلی توسعه و پیشرفت محسوب می‌شود، موفقیت در تمام فعالیت‌های مربوط به توسعه از جمله صنایع، کشاورزی و خدمات به نحوی به گسترش فعالیت‌های پژوهشی بستگی دارد.

وی پژوهش را یکی از محورهای مهم پیشرفت و توسعة پایدار هر کشور برشمرد و متذکر شد: اگر پژوهشی صورت نگیرد، دانش بشری افزایش نخواهد یافت و دچار سکون و رکود خواهد شد.

سبزواری اذعان داشت: بدون انجام پژوهش، امور آموزشی نیز از پویایی و نشاط لازم برخوردار نخواهد بود، از این رو یکی از عوامل اساسی پیشرفت در کشورهای توسعه یافته، توجه خاص به امر پژوهش است.

انتهای پیام/68001/ن/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول