اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار سیستان و بلوچستان:

توسعه بخش کشاورزی به ساماندهی کاشت محصولات هر منطقه نیاز دارد

خبرگزاری فارس: استاندار سیستان و بلوچستان گفت: توسعه و بهبود بخش کشاورزی نیازمند ساماندهی کاشت محصولات مطابق با نیازهای هر منطقه در استان است.

توسعه بخش کشاورزی به ساماندهی کاشت محصولات هر منطقه نیاز دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از ایرانشهر، حاتم نارویی صبح امروز در جمع مردم بخش جلگه چاه هاشم شهرستان دلگان اظهار داشت: جلگه چاه هاشم یکی از مناطق بسیار حاصلخیز و مستعد در امر کشاورزی است که روستاییان و کشاورزان با فراهم شدن زیرساخت‌ها و بهره‌گیری مناسب و مطلوب از آب و زمین، تلاش کنند تا ضمن تأمین نیاز منطقه به کاشت محصولات مختلف، زمینه اشتغال را برای افراد دیگر و به ویژه جوانان ایجاد کنند.

وی افزود: دولت نیز برای توسعه و تقویت بخش کشاورزی، اعتبارات بسیار خوبی را اختصاص داده که باید از این فرصت‌ها و توانمندی‌ها نهایت استفاده را برد.

استاندار سیستان و بلوچستان ادامه داد: توسعه و بهبود کشاورزی استان به ساماندهی کاشت محصولات مطابق با نیازهای هر منطقه با اعطای تسهیلات در این بخش نیاز دارد.

نارویی بیان داشت: برای استفاده مناسب و بهینه از منابع آبی به‌ویژه در مناطق جنوبی استان، استفاده از سیستم آبیاری نوین تحت فشار موجب توسعه و احیا بخش کشاورزی خواهد شد.

وی گفت: به همین منظور دولت در صدد این است تا هزینه‌های انتقال آب به وسیله لوله و نیز 85 درصد هزینه‌های آبیاری تحت فشار را به صورت بلاعوض به کشاورزان استان پرداخت کند.

مقام عالی دولت در سیستان و بلوچستان در ادامه بر تأسیس شرکت سهامی زراعی در جلگه چاه هاشم تأکید کرد.

نارویی تصریح کرد: جلگه چاه هاشم با توجه به ظرفیت‌ها و استعدادهای فراوان کشاورزی و دامپروری در منطقه، از نقاط پر استعداد کشاورزی استان به شمار می‌رود لذا دولت هم برای توسعه و رونق بخش کشاورزی، تسهیلات خوبی را اختصاص داده که باید از آنها بهره‌برداری بهینه شود.

وی به حرکت شن‌های روان و نیز وزش بادهای شدید در منطقه دلگان اشاره کرد و افزود: توجه به جنگل‌کاری و جلوگیری از قطع درختان کهور در منطقه باعث کاهش وزش باد و حرکت شن‌های روان می‌شود و خسارات کمتری متوجه کشاورزان خواهد شد.

استاندار سیستان و بلوچستان همچنین از روستاییان جلگه چاه هاشم خواست برای دریافت سند مالکیت زمین‌های خود هرچه سریع‌تر اقدام کنند.

نارویی همچنین بر اجرای طرح‌های هادی روستایی و آسفالت خیابان‌ها و معابر روستاها، توجه به نیازهای فرهنگی، ورزشی و تفریحی مردم منطقه، توسعه راه‌های جنوب استان به ویژه حوزه دلگان، بزمان و جلگه چاه هاشم، ساخت سردخانه توسط بخش خصوصی به منظور نگهداری محصولات کشاورزی و استقرار هرچه سریع‌تر شعبه بانک و نمایندگی ادارات در این بخش را مورد تأکید قرار داد.

انتهای پیام/75002/ر/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول