اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار اردل:

18 طرح کشاورزی در اردل تصویب شد

خبرگزاری فارس: فرماندار شهرستان اردل از تصویب 18 طرح کشاورزی در این شهرستان خبر داد.

18 طرح کشاورزی در اردل تصویب شد

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، فیروز خسروی بعدازظهر امروز در نشست کارگروه توسعه بخش کشاورزی این شهرستان، اظهار داشت: با توجه به کوتاه بودن مهلت جذب تسهیلات کشاورزی لازم است تا تسهیلات بخش کشاورزی از طریق بانک‌های عامل شامل بانک کشاورزی، توسعه تعاون، رفاه و صادرات در کوتاه‌ترین زمان پرداخت شود.

این مسئول در ادامه گفت: طرح‌های بزرگ کشاورزی از لحاظ جذب اعتبار و ایجاد شغل باید در اولویت قرار بگیرند.

خسروی با اشاره به مشکلات فراروی متقاضیان توسعه بخش کشاورزی، افزود: نداشتن وثیقه، داشتن بدهی معوقه به بانک‌ها و نداشتن مدارک ثبتی مهم‌ترین مشکل پرونده‌های متقاضیان توسعه بخش کشاورزی این شهرستان محسوب می‌شود.

فرماندار شهرستان اردل از تصویب 18 طرح کشاورزی در این شهرستان خبر داد و تصریح کرد: این تعداد طرح کشاورزی در بخش‌های زنبور عسل، احداث شیلات 25 تنی، احداث مرغداری گوشتی 10 هزار قطعه‌ای، تجهیز داروخانه‌های دامی است.

وی خاطرنشان کرد: این تعداد طرح کشاورزی با اعتباری افزون بر 5 میلیارد و 730 میلیون ریال در کارگروه توسعه بخش کشاورزی این شهرستان به تصویب رسید.

خسروی بر ضرورت اجرای پروژه‌های اشتغالزایی در این شهرستان تأکید کرد و گفت: روستاها نقشی قابل توجه در تامین امنیت غذایی و تولید ایفا می‌کنند، برهمین اساس برنامه ریزی در راستای توسعه روستایی بسیار حائز اهمیت است.

این مسئول خاطرنشان کرد: توسعه روستایی به معنی حفظ یا گسترش روستا نیست، یعنی نباید به این مقوله این گونه نگاه کرد، نباید فکر کرد که با توسعه روستایی می‌خواهیم روستاها را گسترش دهیم و یا روستاها را حفظ کنیم.

خسروی توسعه روستایی را بازسازی روستا برشمرد و اذعان داشت: آنچه امروزه در مورد توسعه در مناطق روستایی مطرح است، توسعه پایدار روستایی است، توسعه پایدار توسعه‌ای است که بتواند نیازهای کنونی بشر را تامین کند بدون آن که توان‌های محیطی و زیستی نسل‌های آینده را در تامین نیازهایشان به مخاطره اندازد.

انتهای پیام/68001/ن/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول