اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار کهگیلویه و بویراحمد مطرح کرد

4 فصل بودن استان فرصتی مناسب برای تولید در بخش کشاورزی

خبرگزاری فارس: استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: چهار فصل بودن استان فرصت مهمی برای کار و تولید از جمله تولید در بخش کشاورزی در زمین‌های مسطح و اراضی شیب‌دار فراوان را ایجاد می‌کند.

4 فصل بودن استان فرصتی مناسب برای تولید در بخش کشاورزی

سید حسین صابری امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در گچساران اظهار داشت: در مدت زمان کم سه ماه و چند روز حضورم در کهگیلویه و بویراحمد و کسب شناخت نسبی از این منطقه و فرهنگ مردم این استان به این نتیجه رسیدم که کهگیلویه و بویراحمد محروم نیست.

از فرصت‌های موجود در کهگیلویه استفاده شود

وی با بیان اینکه برخی افراد از کهگیلویه و بویراحمد به عنوان استانی محروم نام می‌برند، افزود: اعتقاد من بر این است که کهگیلویه و بویراحمد محروم نیست، منطقه محروم به جایی اطلاق می‌شود که چیزی نداشته باشد در صورتی که این استان دارای فرصت‌ها و استعداد‌های خدادادی مناسب و بالقوه‌ است.

صابری ادامه داد: بین هشت تا 10 درصد آب کشور در کهگیلویه و بویراحمد سرچشمه می‌گیرد و این استان دارای آب و هوای چهارفصل است.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد تأکید کرد: چهارفصل بودن این استان فرصت مهمی برای کار و تولید از جمله تولید در بخش کشاورزی در زمین‌های مسطح و اراضی شیب‌دار فراوان را ایجاد می‌کند.

صابری گفت: زنبورداری، دامپروری، مرغداری، پرورش ماهی از جمله استعداد و فرصت‌های مناسب در کهگیلویه و بویراحمد برای ایجاد اشتغال و تولید است.

وی تصریح کرد: این استان با داشتن این فرصت‌ها استانی محروم نیست اما به دلایلی که شاید توسط خود مردم ایجاد نشده باشد، این استان مظلوم واقع شده و به همین دلیل فرصتی برای استفاده از فرصت‌ها به دست نیامده است.

صابری با بیان اینکه ما به کمک دیگر دستگاه‌های اجرایی عزم را جزم کرده و کمر همت را بسته‌ایم، اظهار داشت: تلاش می‌کنیم تا با همیاری، همکاری و تعامل مسئولان اجرایی و مهم‌تر از همه همکاری و تعامل مردم در نقاط مختلف این فرصت‌های خدادادی را به خدمت تبدیل کنیم.

کهگیلویه و بویراحمد جاذبه‌هایی بهتر از شمال دارد

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه این استان می‌تواند به منطقه مهم و شمال ایران برای استان‌های همجوار تبدیل شود، خاطرنشان کرد: کهگیلویه و بویراحمد در فاصله 100، 200 و 300 کیلومتری استان‌های خوزستان، اصفهان، چهارمحال و بختیاری، فارس، بوشهر و یزد قرار دارد که می‌توان با ایجاد فضاهای گردشگری، خدمت‌رسانی، تولید و ثروت زمینه تبدیل این استان به شمال زیبای استان‌های جنوبی را فراهم کرد.

صابری یادآور شد: بهتر از هر آنچه در شمال کشور از جمله مازندران و گیلان است در کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد با توجه به اینکه این استان هوای شرجی شمال را نیز ندارد.

وی با اشاره به اینکه همه باید در راستای رسیدن به این هدف تلاش کنیم، تأکید کرد: مسئولان، مردم و مهم‌تر از همه رسانه‌ها به راحتی می‌توانند این مسائل و اطلاعات را به افکار عمومی جامعه تزریق کرده و انتقال دهند.

صابری بهترین راه برای رشد و توسعه استان و کشور در شرایط کنونی را تلاش در راستای حفظ وحدت و همدلی و برطرف کردن معارضات بی‌خاصیتی که ممکن است به خاطر کج‌سلیقگی‌ها و ندانم‌کاری‌ها در برخی مناطق رخ داده باشد، عنوان کرد.

انتهای ‌پیام/82001/م/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول