اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر‌عامل منطقه آزاد انزلی خبر داد

افزایش 105 درصدی صادرات از مسیر منطقه آزاد انزلی

خبرگزاری فارس: مدیر‌عامل منطقه آزاد انزلی از افزایش 105 درصدی صادرات از مسیر این منطقه طی امسال خبر داد.

افزایش 105 درصدی صادرات از مسیر منطقه آزاد انزلی

به گزارش خبرگزاری فارس از انزلی، سعید رحیمی در جلسه منطقه آزاد انزلی با اشاره به آمار صادرات از مسیر منطقه آزاد انزلی در هشت ماه نخست امسال، اظهار کرد: در این مدت با رشد 105 درصدی ارزش وزنی صادرات از مسیر منطقه آزاد مواجه بودیم.

وی حجم کالای صادر شده در این مدت را حدود 162 هزار تن اعلام کرد و گفت: این میزان کالای صادر شده نسبت به مدت مشابه سال گذشته حدود 79 هزار تن بوده است.

مدیر‌عامل منطقه آزاد انزلی درباره ارزش ارزی صادرات تصریح کرد: در هشت ماه نخست امسال ارزش صادرات از مسیر این منطقه حدود 78 میلیون دلار بود در حالی که در مدت مشابه سال گذشته حدود 64 میلیون دلار کالا صادر شده است که نشان از رشد 22 درصدی آن دارد.

وی با بیان اینکه در مدت مذکور یک میلیارد و 888 میلیون دلار کالا از مسیر منطقه آزاد انزلی وارد کشور شده است، خاطرنشان کرد: در هشت ماه نخست سال گذشته این رقم واردات 2 میلیارد و 456 میلیون دلار بوده است.

رحیمی حجم کالای وارد شده از ابتدای سال جاری تا پایان آبان‌ماه از مسیر منطقه آزاد را 2 میلیون و 660 هزار تن اعلام کرد و افزود: بیشترین مبادلات تجاری، ترانزیتی این منطقه با کشورهای حاشیه دریای خزر، قفقاز و حاشیه جنوبی خلیج فارس، اروپای شمالی و شرقی، کشورهای آمریکای لاتین و آفریقا بوده است.

وی درباره کالای صادر شده از مسیر منطقه آزاد انزلی، اضافه کرد: عمده کالای صادراتی غیر نفتی شامل محصولات نباتی، معدنی و مصنوعات آن، محصولات صنایع شیمیایی، پلاستیکی، محصولات صنایع غذایی و نساجی است و مواد اولیه مصرفی کارخانه‌های استان و کشور نیز بخش اصلی واردات از طریق این منطقه را در بر می‌گیرند.

این مسئول، با بیان اینکه مزایا و معافیت‌های قانونی منطقه آزاد انزلی برای افزایش رغبت سرمایه‌گذاری و ظرفیت‌سازی به منظور صادرات به بازارهای مصرف کشورهای خارجی تصویب شده است، خاطرنشان کرد: معافیت مالیاتی 20 ساله بر درآمد و دارایی از تاریخ بهره‌برداری هرگونه فعالیت اقتصادی، آزادی مشارکت سرمایه‌گذار خارجی تا سقف 100 درصد به همراه تضمین و آزادی کامل ورود و خروج سرمایه از مهم‌ترین مزایای ثبت شرکت و فعالیت تجاری در منطقه آزاد است که در کاهش هزینه‌های تولید محصولات به منظور بالا بردن ظرفیت رقابت با کالای مشابه خارجی و صادرات به کشورهای هدف نقش موثری دارد.

وی مهم‌ترین راهبرد سازمان منطقه آزاد در سال تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی را حمایت جدی از تولید کنندگان و تجار داخلی اعلام کرد و با دعوت از تمام سرمایه‌گذاران و تجار به منظور حضور در این منطقه تصریح کرد: قرار گرفتن این منطقه در مسیر کریدور بین‌المللی شمال‌ ـ جنوب، امکان فعالیت بانک‌ها و شرکت‌های بیمه داخلی با همکاری شرکت‌ها و بانک‌های بین‌المللی، معافیت از پرداخت هر گونه حقوق گمرکی و سود بازرگانی برای واردات مواد اولیه، ماشین‌آلات و قطعات یدکی برای تولیدکنندگان منطقه از دیگر مزایای قانونی فعالیت تجاری ‌ـ اقتصادی در منطقه آزاد انزلی است.

انتهای پیام/84001/ز/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول