اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عطر حرم حسینی در کربلای ایران ـ 75

آبادان عطر حرم را با خون 4 هزار شهیدش میزبانی کرد

خبرگزاری فارس: امام جمعه آبادان گفت: آبادان در طول هشت سال دفاع مقدس با تقدیم 4 هزار شهید به نظام، انقلاب و اسلام توانست چنان عنایت و لطفی را کسب کند که امروز به بهترین شکل میزبانی از عطر کربلا را به تصویر بکشد.

آبادان عطر حرم را با خون 4 هزار شهیدش میزبانی کرد

آیت‌الله عبدالله محمدی اصفهانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در آبادان اظهار کرد: زندگی اباعبدالله‌الحسین(ع) تحول عظیمی در دین مبین اسلام و حتی دیگر ادیان آسمانی ایجاد کرد.

وی افزود: نسل جوان و پویای امروز باید همان طور که نگاهشان حسینی‌ است، دلشان را نیز بیش از پیش حسینی کرده و در راستای گام برداشتن در مسیر واقعی دین و دیانت همت کنند.

امام جمعه آبادان خاطرنشان کرد: آبادان روز گذشته و امروز میزبان مهمان ارزشمندی بود که با خون خود تا به امروز اسلام و مسلمانی را زنده نگه داشته است.

وی اضافه کرد: آبادان قهرمان در طول هشت سال دفاع مقدس با تقدیم 4 هزار شهید به نظام، انقلاب و اسلام توانست چنان عنایت و لطفی را کسب کند که امروز به بهترین شکل میزبانی از کربلا و کربلاییان را به تصویر بکشد.

*مردم آبادان ضریح را چون نگین انگشتری نگه داشتند

محمدی اصفهانی در ادامه گفت‌وگو با خبرنگار فارس در آبادان اظهار کرد: از تمام مردم شریف و ولایتمدار آبادانی که چند روزی را در انتظار ضریح مطهر در بلوار ساحلی بهمنشیر نشسته و به بهترین شکل زوار و مهمانان وارد شده به این منطقه همچنین کاروان سفینة‌النجاة را میزبانی کردند، کمال تشکر و قدردانی را دارم.

وی با بیان اینکه تاریخ آبادان تاکنون چنین اجتماع حسینی را به خود ندیده است، گفت: مردم اهل انفاق و اطعام و مسئولان پرتلاش همه وسایل پذیرایی را مهیا کرده و تا آنجا که در حد توانشان بود مهمانان و زائران را میزبانی کردند.

*انعکاس لحظه به لحظه اخبار خبرگزاری فارس قابل تقدیر است

امام جمعه آبادان اظهار کرد: از تمام مسئولان شهری، خدماتی، انتظامی و رسانه‌‌های شهرستان به‌ویژه خبرگزاری فارس در انعکاس دقیق و لحظه به لحظه حرکت کاروان سفینه‌النجاة که کار اطلاع‌رسانی و تعامل را بر دوش کشیدند قدردانی می‌کنم.

وی همچنین عنوان کرد: از آحاد مردمی که ضریح مطهر را چون نگین انگشتری بر دست گرفته و همراهی کردند و از 25 کیلومتری آبادان با وجود هوای سرد، بارانی و گل و لای در مسیر، به پیشواز این مهمان ارزشمند رفتند نیز بسیار تشکر می‌کنم.

انتهای پیام/ 72001/ش/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول