اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

تعلیم و تربیت  /  آموزش و پرورش

رئیس آموزش و پرورش بشرویه خبر داد

کسب مقام دوم کشوری توسط دانش‌آموزان بشرویه در جشنواره خوارزمی

خبرگزاری فارس: رئیس اداره آموزش و پرورش بشرویه گفت: دو نفر از دانش‌آموزان بشرویه با ساخت آبسردکن سفالی موفق به کسب مقام دوم کشوری در جشنواره خوارزمی شدند.

کسب مقام دوم کشوری توسط دانش‌آموزان بشرویه در جشنواره خوارزمی

به گزارش خبرگزاری فارس از بشرویه جواد صارمی صبح امروز در جلسه شورای آموزش و پرورش بشرویه اظهار کرد: به منظور آشنایی نسل جوان با ایثارگری‌ها و فداکاری‌های رزمندگان و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت 129 نفر از دانش‌آموزان دختر این شهرستان به اردوی راهیان نور اعزام شدند.

وی ادامه داد: جشن محبت اهل بیت (ع) در آموزشگاه‌های سطح شهرستان برگزار شده که در مجموع 100 میلیون ریال از بین دانش‌آموزان و 35 میلیون ریال از فرهنگیان بشرویه برای بازسازی عتبات عالیات جمع‌آوری شده است.

رئیس اداره آموزش و پرورش بشرویه، برگزاری جشن تکلیف دانش‌آموزان دختر، عرضه کتاب در نمایشگاه کتاب، همایش شعر عاشورایی و همایش هیئت محبان اهل بیت(ع) و عزاداری را از دیگر برنامه‌های اجرا شده عنوان کرد.

صارمی یادآور شد: همایش عاشوراییان و عزاداری طفلان مسلم با حضور بیش از 500 نفر از دانش‌آموزان این شهرستان برگزار شد که در پایان این مراسم از برترین‌های کنکور سراسری و برگزیدگان جشنواره خوارزمی تجلیل شد.

وی تصریح کرد: دو نفر از دانش‌آموزان بشرویه با ساخت آبسردکن سفالی موفق به کسب مقام دوم کشوری در جشنواره خوارزمی شدند.

*مقاوم‌سازی دو مدرسه در شهرستان بشرویه

رئیس اداره آموزش و پرورش بشرویه افزود: هنرستان فروزانفر بشرویه تنها هنرستان در استان خراسان‌جنوبی است که دارای چاه موتور کشاورزی بوده که با 25 هکتار زمین زیر کشت محصولات کشاورزی، کاربرد آموزشی و تحقیقاتی دارد.

صارمی اظهار کرد: پروانه بهره‌برداری آب این زمین‌ها پنج لیتر در ثانیه است که با توجه به سطح زیرکشت زمین و اجرای طرح‌ها جوابگو نیست.

وی با بیان اینکه طرح‌های آبیاری تحت فشار در زمین‌های این هنرستان اجرا شده است، اظهار کرد: بخشی از لوله‌کشی آبیاری تحت فشار در زمین‌های منابع طبیعی است که درخواست داریم تا این زمین‌ها به زمین‌های هنرستان ملحق شود.

رئیس اداره آموزش و پرورش بشرویه افزود: در زمینه مقاوم‌سازی مدارس نیز دو مدرسه در سطح شهرستان بشرویه در این طرح قرار دارند که عملیات مقاوم‌سازی آن‌ها انجام شده است.

انتهای پیام/69006/ی/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول