اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس آموزش و پرورش بشرویه خبر داد

مدارس قرآنی بشرویه افزایش می‌یابد

خبرگزاری فارس: رئیس آموزش و پرورش بشرویه گفت: مدیریت آموزش و پرورش این شهرستان مصمم است تا نسبت به افزایش مدارس قرآنی در سطح شهرستان تلاش کرده و این مهم باید در دستور کار باشد.

مدارس قرآنی بشرویه افزایش می‌یابد

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند به نقل از روابط عمومی فرمانداری‌ بشرویه، علیرضا فرشاد در جشنواره قرآنی مدارس بشرویه اظهار داشت: به دستور وزیر آموزش و پرورش 10 هزار مدرسه قرآنی در سطح کشور در سال تحصیلی 90-91 راه‌اندازی شد.

وی افزود: در شهرستان بشرویه طی دو ترم گذشته بیش از یک‌هزار و 260 نفر از دانش‌آموزان علاقه‌مند به علوم قرآنی در شش مدرسه قرآن آموزش‌های روخوانی، روان‌خوانی، قرائت، تجوید و حفظ قرآن را فرا گرفتند و موفقیت خود را در پایان سال تحصیلی قرآنی جشن گرفته‌اند.

رئیس آموزش و پرورش بشرویه گفت: مدیریت آموزش و پرورش مصمم است تا نسبت به افزایش مدارس قرآنی در سطح شهرستان تلاش کرده و آمادگی دارد تا از والدین دانش‌آموزان علاقه‌مند به فراگیری علوم قرآنی در این مدارس قرآنی ثبت‌نام به عمل آورده و به صورت رایگان به آنان خدمات آموزشی قرآنی ارائه کند.

امام جمعه بشرویه نیز در این مراسم اظهار داشت: روح معنویت قرآن، هدایتگر و چراغ روشنی بخش و ضامن سعادت بشری است.

حجت‌الاسلام محمد شمس‌الدین فراگیری علوم و تعالیم قرآنی را مهم‌ترین عامل بازدارنده جوامع بشری از منکرات و زشتی‌ها دانست و از اولیای دانش‌آموزان به ویژه مادران خواست تا فرزندان خود را در مسیر تربیت تعالیم قرآنی پرورش داده و زمینه نهادینه شدن امنیت، آرامش و کاهش ناهنجاری‌های اجتماعی را فراهم آورند.

وی با تقدیر از مسئولان نظام تعلیم و تربیت اسلامی در رویکرد جدید وزارت آموزش و پرورش برای راه‌اندازی مدارس قرآنی و نهضت حفظ قرآن کریم گفت: در دولت نهم و دهم توجه ویژه‌ای به جایگاه تعلیم علوم قرآنی و ارزش‌های اسلامی شده و شایسته است متولیان امور فرهنگی و تبلیغی در راه احیای فرهنگ حیات‌بخش قرآن تلاش‌های جدی‌تری داشته باشند.

فرماندار شهرستان بشرویه نیز راه‌اندازی مدارس قرآنی را در راستای طرح عظیم نهضت قرآنی دانست و گفت: بر اجرای این طرح از سوی مقام معظم ولایت و رهبری تأکید زیادی شده است.

غلامرضا پورسلطانی از والدین، دانش‌آموزان، معلمان، مسئولان ادارات اوقاف، ارشاد اسلامی و تبلیغات اسلامی هم خواست تا در تحقق فرامین مقام عظمای ولایت و رهبری برای تربیت 10 میلیون حافظ قرآن تلاش بیشتری کنند.

انتهای پیام/ح30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول