اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر تدوین حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس سیستان و بلوچستان:

همایش پلیس دانش‌بنیان، گام ارزشی در عرصه پژوهش است

خبرگزاری فارس: مدیر تدوین حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس سیستان و بلوچستان گفت: همایش ملی پلیس دانش‌بنیان با محوریت 82 موضوع تحقیقاتی، گام ارزشی در عرصه پژوهش و ارتقای علمی مدیریت پلیس دانش‌بنیان در حوزه انتظامی کشور است.

همایش پلیس دانش‌بنیان، گام ارزشی در عرصه پژوهش است

جعفر دولتی‌مقدم در بازدید از غرفه سیستان و بلوچستان در نمایشگاه بزرگ دانش و پلیس به خبرنگار اعزامی فارس از سیستان و بلوچستان اظهار داشت: نقش و جایگاه پلیس در جامعه بسیار کاربردی و محوری است بنابراین برگزاری چنین همایش‌هایی در راستای بالا بردن توان علمی پلیس در برخورد با مسائل اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی، سیاسی و راهبردی در مواجهه با افکار عمومی حائز اهمیت است.

وی به تاریخچه مبارزاتی جمهوری اسلامی در 8 سال دفاع مقدس اشاره کرد و افزود: در دوران دفاع نابرابر بین 57 کشور با جمهوری اسلامی ایران، همه اقشار مردم با همدلی در این مبارزات نقش ایفا کردند که توفیقات و افتخارات فراوانی به دست آوردند و باید گنجینه این آموزه‌ها و افتخارات را به بهترین نحو به نسل آینده انتقال دهیم.

مدیر تدوین حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس سیستان و بلوچستان از احداث مکانی در استان به وسعت 600 هزار متر مربع برای حفظ و به معرض نمایش گذاشتن میراث و آثار هشت سال دفاع مقدس و انجام عملیات مانوری در این زمینه به فرموده مقام معظم رهبری خبر داد و گفت: استان سیستان و بلوچستان همواره در معرض آسیب دشمنان بوده و همه آثار مبارزات و دفاعیات را در مجموعه ارزشی برای دیدن و قضاوت مردم در یک مکان جمع‌آوری می‌کنیم.

دولتی مقدم بیان کرد: ظرفیت‌ها و چهره استان سیستان و بلوچستان با داشتن موقعیت استراتژی و سوق‌الجیشی در افکار عمومی به‌درستی معرفی نشده و این رسالت رسانه‌ها و نیروهای انتظامی است تا در این زمینه تلاش کنند.

وی با اشاره به استعدادهای بالقوه استان سیستان و بلوچستان، جایگاه ضریب امنیتی را نسبت به کلان‌شهر‌های دیگر کشور بسیار مطلوب ارزیابی کرد و بیان داشت: همدلی، انسجام و وحدتی که بین شیعه و سنی در استان برقرار است عامل به دست آوردن بسیاری از توفیقات در زمینه‌های فرهنگی و علمی شده است و حضور پررنگ مردم این منطقه در عرصه‌های علمی دنیا و کشور دلیل این ادعا است.

مدیر تدوین حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس سیستان و بلوچستان به برگزاری هفته فرهنگی استان در مجتمع تالار شهر تهران و خانه هنرمندان تهران که در سال گذشته با استقبال بی‌نظیری از سوی بازدیدکنندگان مواجه شده بود، اشاره و خاطرنشان کرد: غنای فرهنگی استان برای بازدیدکنندگان شگفت‌انگیز و باورنکردنی بود و با ابراز علاقمندی مردم برای آشنایی و بازدید از استان شد.

دولتی مقدم ابراز امیدواری کرد: برگزاری این گونه همایش‌ها باید در رفع کاستی‌ها و معضلات کمک کننده باشد و منتهی به دستاوردهای نوین در راه توسعه علمی، فناوری، تکنیکی، اجتماعی و فرهنگی در استان شود.

وی آنچه را که در زمینه چاپ آثار دفاع مقدس و شهدای استان سیستان و بلوچستان تاکنون تألیف و به چاپ رسیده ناکافی دانست و گفت: امیدوارم دستگاه‌های فرهنگی و نیروهای انتظامی و رسانه‌ها با هماهنگی، خلأیی را که در این ارتباط احساس می‌شود مرتفع کرده و با احترام گذاشتن به ارزش‌های دینی و مذهبی زمینه را برای رشد و ارتقا استان در همه امور فراهم کنند.

انتهای پیام/75003/ر/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول