اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

قائم مقام وزیر بهداشت:

اردبیلی‌ها تا 6 بهمن ماه پزشک خانواده خود را برگزینند

خبرگزاری فارس: قائم مقام وزیر بهداشت در استان اردبیل گفت: شهروندان اردبیلی تا ششم بهمن ماه فرصت دارند با مراجعه به مراکز بهداشتی ـ درمانی پزشک خانواده خود را تعیین کنند.

اردبیلی‌ها تا 6 بهمن ماه پزشک خانواده خود را برگزینند

فرهاد پور‌فرضی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار داشت: مرحله جدیدی از طرح پزشک خانواده و نظام ارجاع در پنج شهر استان اردبیل که جمعیتی بالای 20 هزار نفر دارند آغاز شده به طوری که بعد از سه شهر گرمی، مشگین‌شهر و خلخال این بار نوبت شهروندان اردبیلی است که به دلخواه پزشک خانواده خود را انتخاب کنند.

وی با اشاره به اینکه بر اساس برنامه پنجم توسعه و در ارتقای شاخص‌های سلامت در جامعه نظام ارجاع و پزشک خانواده عملیاتی و اجرایی می‌شود، خاطرنشان کرد: این خدمات در سه سطح عمومی، تخصصی و فوق تخصصی تعریف شده است که سطح هر سه خدمات رایگان می‌باشد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل یادآور شد: ما از ابتدای سال و در یک برنامه‌ریزی دقیق اجرای این طرح را در چند شهرستان آغاز کردیم و در تمامی این شهرستان‌ها جمعیت بالای 20 هزار نفر مورد سرشماری قرار گرفت.

پورفرضی گفت: اطلاعات جمعیتی این مناطق در سامانه الکترونیکی سلامت وارد شده و در سه شهرستان گرمی، مشگین‌شهر و خلخال انتخاب پزشک خانواده صورت گرفته است.

این مسئول تاکید کرد: در اردبیل نیز از روز دوشنبه انتخاب پزشک خانواده با مراجعه سرپرست خانوار در پایگاه‌های بهداشتی آغاز شده و تا ششم بهمن ماه اهالی این شهر فرصت دارند از ساعت هشت صبح تا 17 عصر با مراجعه به مراکز بهداشتی و درمانی و پایگاه‌های تعیین شده پزشک خانواده خود را تعیین کنند.

قائم مقام وزیر بهداشت در استان اردبیل بیان داشت: اگر خانواری در سرشماری مشارکت نداشته و اطلاعات آنها وارد سامانه نشده با مراجعه به مرکز بهورزی واقع در خیابان حافظ اردبیل می‌توانند اطلاعات خود را وارد کرده و در این طرح مشارکت کنند.

پور‌فرضی افزود: اهالی استان هرگونه سئوال و پرسش خود را با سامانه 1590 در میان بگذارند تا اگر مشکل و ایرادی نیز در روند خدمات‌رسانی وجود داشته باشد این مشکلات برطرف شود.

وی در پایان گفت‌وگوی خود با خبرنگار فارس در اردبیل تصریح کرد: در پارس‌آباد نیز که تنها شهرستان باقیمانده استان است تا یک ماه آینده ساکنان این مناطق با مراجعه حضوری پزشک خانواده خود را تعیین می‌کنند.

انتهای پیام/62005/ح/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول