اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه موقت گچساران:

اشعار و تعابیر بی‌اساس، ریشه عزاداری‌ها را سست می‌کند

خبرگزاری فارس: امام جمعه موقت گچساران با بیان اینکه تلاش دشمنان اسلام وارد کردن تحریف و شبهه به تاریخ قیام عاشورا و کاستن عظمت این واقعه انسان‌ساز است، گفت: استفاده از اشعار و تعابیر بی‌اساس، ریشه عزاداری‌ها را سست می‌کند.

اشعار و تعابیر بی‌اساس، ریشه عزاداری‌ها را سست می‌کند

به گزارش خبرگزاری فارس از گچساران، کارگاه آسیب‌شناسی عزاداری محرم امروز با حضور امام جمعه موقت و کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی گچساران در سالن کنفرانس این واحد دانشگاهی برگزار شد.

امام جمعه موقت گچساران در این کارگاه با تأکید بر رهبری الهی و عالم به کتاب خدا اظهار داشت: یک رهبر الهی قسط و عدل داشته و جانش را نیز  فدا می‌کند.

شیعه را در جهان با نام امام حسین (ع)، محرم و عاشورا می‌شناسند

حجت‌الاسلام پرویز خواجه‌زاده، امام حسین (ع) را الگویی بزرگ برای جامعه بشری در عرصه‌های مختلف انسانی دانست و تصریح کرد: امام حسین (ع) جان شریفش را برای بیداری جان‌های خفته فدا کرد و مردم را از نادانی و گمراهی نجات داد.

وی عنوان کرد: حضرت سیدالشهدا (ع) در حوزه اجتماعی هدفش اصلاح امت بود و همه هستی خود را در این راه صرف کرد.

خواجه‌زاده با بیان این‌که تلاش دشمنان دین در خدشه وارد کردن به شخصیت والای امام حسین (ع) در آن برهه از زمان مؤثر واقع شد، عنوان کرد: یزیدیان شخصیت مولای شهیدان را ضد دین و اسلام معرفی کردند و آنقدر تبلیغات آنها مؤثر بود که بسیاری از بزرگان نیز آن‌ را باور کرده و با تمام قوا برای مبارزه با سلاله پاک پیامبر (ص) به صحنه نبرد آمده بودند.

امام جمعه موقت گچساران و عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی این شهرستان خاطرنشان کرد: شیعه را در جهان با نام امام حسین (ع)، محرم و عاشورا می‌شناسند و آنهایی که به این مهم واقف هستند تلاش می‌کنند تا با وارد کردن تحریف و شبهه به تاریخ این قیام بزرگ، از عظمت و شکوه آن بکاهند.

خواجه‌زاده دقیق‌ترین مقتل‌ها را کتب لهوف و ابی‌مخنف عنوان کرد و اظهار داشت: تحریف‌ها در مورد حضرت ابو‌الفضل (ع)، حضرت علی‌اکبر (ع)، حضرت علی‌اصغر (ع) و تمثال‌های چاپ شده از شخصیت‌های کربلا از جمله مواردی است که مورد سوء استفاده دشمنان اسلام قرار می‌گیرد و شیعه را به عنوان مروج خشونت معرفی می‌کند.

وی آغاز عزاداری و سوگواری اباعبدالله‌الحسین (ع) را از زمان حضرت سید‌الساجدین (ع) دانست و یادآور شد: عاشورا یک بعد احساسی دارد و یک بعد منطقی و عقلی و به همین سبب استفاده از شعرها و تعبیرات غلط و بی‌اساس وهن اسلام است و ریشه عزاداری‌ها را سست می‌کند.

امام جمعه موقت گچساران و رئیس شورای معاونین دانشجویی منطقه شانزده دانشگاه آزاد خاطرنشان کرد: ما باید بدانیم که حضرت سید الشهدا(ع) به چه دلیل جان خود را فدا کرد تا نوع گریه و عزاداری که برای آن اهداف والا استفاده می‌شود، روشن و مشخص شود.

خواجه‌زاده استفاده از تعابیر غیر مستند در مداحی‌ها را جایز ندانست و ادامه داد: توصیف، غیر تحریف است و برای مداحی از توصیف می‌شود استفاده کرد.

انتهای‌پیام/82001/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول