اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست‌ دامپزشکی کوهبنان‌:

بیماری تب مالت در کوهبنان مشاهده نشده است

خبرگزاری فارس: سرپرست شبکه دامپزشکی کوهبنان گفت: موردی از بیماری تب مالت در ‌شهرستان کوهبنان مشاهده نشده است.

بیماری تب مالت در کوهبنان مشاهده نشده است

رضا شاهرخ‌آبادی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کوهبنان از خونگیری و آزمایش بیش 2 هزار راس گاو شیری در سطح شهر کوهبنان و بخش طغرالجرد و نظارت بر فرآورده‌های خام دامی برای کنترل بیماری تب مالت در این شهرستان خبر داد.

وی افزود‌:‌ با تلاش و پیگیری‌های صورت گرفته از ابتدای سال جاری تا‌کنون هیچ موردی از ابتلا به بیماری تب مالت در این شهرستان مشاهده نشده است.

شاهرخ‌آبادی ابراز داشت‌: ‌تب مالت از جمله بیماری‌های خطرناک مشترک بین انسان و دام است که بر اثر مصرف شیر غیر پاستوریزه و یا تماس با ترشحات دام به انسان منتقل می‌شود.

وی گفت: از جمله علائم این بیماری در انسان تب، درد مفاصل، تعریق شدید، خستگی، سردرد و لرز و ..‌. را می‌توان اشاره کرد که علائم این بیماری در دام معمولا با تب‌، سقط جنین همراه بوده که راه تشخیص آن با خونگیری و آزمایش آن است.

سرپرست شبکه دامپزشکی کوهبنان مراقبت ویژه و همچنین جداسازی دام‌های آبستن سنگین از سایر دام‌ها را اقدام مهمی در جلوگیری از انتشار بیماری از دام مبتلا به سایر دام‌ها دانست.

‌وی گفت: با توجه به اینکه باکتری بروسلوز‌ عامل بیماری تب مالت ‌از پوست سالم نیز عبور ‌می‌کند، استفاده از دستکش به هنگام تماس با ترشحات دام آلوده و جنین سقط شده آن و همچنین هنگام دوشش ضروری است.

شاهرخ‌آبادی از شهروندان کوهبنانی درخواست کرد تا با مصرف شیر و فرآورده‌های پاستوریزه‌، عدم مصرف پنیر‌های محلی و غیر پاستوریزه از ابتلا به این بیماری خطرناک جلوگیری کنند.

انتهای پیام/80012/ی/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول