اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل دامپزشکی استان بوشهر:

بیش از 83 هزار رأس دام علیه تب مالت واکسینه شدند

خبرگزاری فارس: مدیرکل دامپزشکی استان بوشهر گفت: در سه ماه نخست امسال 83 هزار و 427 رأس دام در استان بوشهر علیه بیماری تب مالت واکسینه شدند.

بیش از 83 هزار رأس دام علیه تب مالت واکسینه شدند

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر مرتضی بحرانی عصر امروز در حاشیه بازدید از کشتارگاه‌های دام بوشهر در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در بوشهر اظهار داشت: همچنین در این مدت 739 قلاده سگ علیه بیماری هاری در استان واکسینه شدند ضمن اینکه 364 هزار و 305 رأس گوسفند و بز علیه بیماری انگلی سم‌پاشی شدند.

وی تصریح کرد: با تلاش‌های صورت گرفته 245 هزار رأس دام در استان نیز سال گذشته علیه بیماری تب مالت واکسینه شدند.

مدیرکل دامپزشکی استان بوشهر گفت: در سال جاری مبارزه علیه بیماری تب مالت را ادامه دادیم ضمن اینکه پروژه تحقیقاتی برای هدفمند کردن واکسینه کردن بررسی شیوع تب مالت در دام‌های استان نیز در دستور کار است.

بحرانی با اشاره به مبارزه علیه بیماری هاری در استان اضافه کرد: برای مبارزه با بیماری هاری در بین حیوانات در استان، 2 هزار و 652 قلاده سگ و 3 هزار و 87 رأس گاو نیز علیه سل گاوی واکسینه کردیم.

وی بیان کرد: در مبارزه علیه سل گاوی، دام‌هایی که نتیجه آزمایشات آنها مثبت بوده را به کشتارگاه اعزام می‌کنیم هر چند تاکنون موردی از بیماری سل گاوی را در استان مشاهده نکردیم.

مدیرکل دامپزشکی استان بوشهر اظهار داشت: یکی دیگر از اولویت‌های ما سم‌پاشی جایگاه‌های دام در استان است که در یکسال گذشته یک میلیون و 4 هزار و 791 مترمربع از جایگاه‌های دام استان سم‌پاشی شده است.

بحرانی گفت: در سه ماه نخست امسال نیز 3 هزار و 621 رأس گاو و گوساله علیه بیماری انگلی در استان سم‌پاشی شدند.

وی بیان کرد: در این مدت 583 هزار و 491 جایگاه دام علیه بیماری‌های مختلف سم‌پاشی شدند.

مدیرکل دامپزشکی استان بوشهر تصریح کرد: با توجه به گرم شدن هوا و برای هدفمند کردن جلوگیری از شیوع بیماری کنگو کریمه سم‌پاشی‌ها را تشدید کردیم و تاکنون گزارشی از بیماری کنگو کریمه در استان نداشتیم.

بحرانی افزود: این بیماری در دام‌ها علائم خاصی از خود نشان نمی‌دهد اما در محله‌ای که ویروس در خون دام باشد این ویروس از طریق گزش می‌تواند به انسان منتقل شود.

انتهای پیام/آ20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول