اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد:

بخش خصوصی نقش مؤثری در گسترش گردشگری سلامت دارد

خبرگزاری فارس: معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: بخش خصوصی می‌تواند در کنار دولت، نقش مؤثری در گسترش گردشگری سلامت داشته باشد.

بخش خصوصی نقش مؤثری در گسترش گردشگری سلامت دارد

رضا سعیدی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در مشهد در آستانه برگزاری سومین کنفرانس گردشگری سلامت در بیمارستان فوق تخصصی رضوی مشهد اظهار کرد: سلامت به معنای نبود بیماری نیست و در واقع ترکیبی از رفاه و آسایش کامل در ابعاد جسمی و روحی و روانی است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد افزود: بحث سلامت با بحث‌های کلی جامعه گره خورده و حکومت موظف است تا سلامت را برای تمام جامعه تامین کند و متولی حوزه سلامت دولت و حکومت است اما نمی‌تواند به تنهایی فعالیت کند و نیازمند کمک بخش خصوصی است.

سعیدی خاطر نشان کرد: در موضوع سلامت، اقتصاد سلامت نیز مطرح است که از موضوعات مهم و اثرگذار در جامعه است؛ اگر درآمدها با هزینه‌ها تطبیق نداشته باشد نمی‌توان گستره سلامت را افزایش داد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به گردشگری سلامت گفت: توریسم درمانی یکی از ضرورت‌ها است که سبب بالانس مثبتی در حوزه اقتصادی کشور می‌شود و افزایش درآمدزایی حوزه سلامت کمک می‌کند تا فعالیت‌ها و اقدامات این حوزه افزایش یابد.

وی تاکید کرد: توریسم درمانی به اشتغال‌زایی و تولید ملی کمک می‌کند و سبب ارزآوری به کشور می‌شود که این ارزآوری را می‌توان در صنعت پزشکی دوباره استفاده و برای بهبود آن بیش از گذشته تلاش کرد؛ همچنین توریسم فرهنگ کشور را با بازگشت به کشور خود انتقال می‌دهد.

سعیدی اظهار کرد: در حال حاضر که کشورهای غربی با تبلیغات منفی ایران را عقب‌مانده نشان می‌دهند حضور توریسم در کشور و مواجه شدن او با سطح زندگی مردم و پیشرفت‌ در حوزه‌های مختلف علاوه بر انتقال فرهنگ ما این تصورات اشتباه که توسط تبلیغات ایجاد شده را از بین می‌برد.

سومین کنفرانس گردشگری سلامت کشورهای اسلامی 28 و 29 آذر ماه سال جاری در بیمارستان فوق تخصصی رضوی مشهد مقدس برگزار می‌شود.

انتهای پیام/70002/خ/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول