اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در همدان رخ داد

افزایش مشکلات بیماران هموفیلی پس از انتقال به بیمارستان بعثت

خبرگزاری فارس: مدیر عامل انجمن حمایت از بیماران هموفیلی همدان گفت: مشکلات بیماران هموفیلی همدان پس از ادغام بیمارستان مباشر کاشانی و بیمارستان بعثت افزایش یافته زیرا فضای بیمارستان بعثت برای حضور این افراد مناسب نیست.

افزایش مشکلات بیماران هموفیلی پس از انتقال به بیمارستان بعثت

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، حمیدرضا صنوبری بعد از ظهر امروز در جلسه رسیدگی به امور بیماری‌های خاص استان همدان با بیان اینکه مهمترین مشکلات بیماران هموفیلی همدان پس از انتقال این بیماران به بیمارستان بعثت آغاز شد، اظهار کرد: بیمارستان بعثت فضای بسیار نامناسبی را در اختیار بیماران هموفیلی قرار داده که این بحث وضعیت بدی را برای این بیماران رقم می‌زند.

وی افزود: مشکلات بیماران هموفیلی همدان پس از ادغام بیمارستان مباشر کاشانی و بیمارستان بعثت افزایش پیدا کرده زیرا فضای بیمارستان بعثت برای حضور این افراد مناسب نیست و در هنگام نیاز به تزریق فاکتور مورد نظر بیماران با وضعیت وخیم باید فضای زیادی را در بیمارستان طی کنند.

مدیرعامل انجمن حمایت از بیماران هموفیلی همدان با اشاره به خونریزی بیماران هموفیلی نیز گفت: در حال حاضر یک بیمار داریم که خونریزی‌اش منجر به قطع زانوی وی شده که این بحث نشأت ‌گرفته از وضعیت نابسامان بیمارستان بعثت است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر درمانگاه و فضای درمانی بیماران تالاسمی، هموفیلی و بیماران سرطانی بیمارستان بعثت در یک مکان قرار دارد، تصریح کرد: این امر از نظر روحی برای هیچ یک از بیماران خاص مناسب نیست.

صنوبری با بیان اینکه تاکنون 253 بیمار مبتلا به هموفیلی در استان شناسایی شده است، بیکاری و هزینه‌های بالای معیشتی را مهمترین مشکلات این گروه از بیماران در استان ذکر کرد.

مدیرعامل انجمن حمایت از بیماران کلیوی نیز گفت: در حال حاضر 413 بیمار دیالیزی و 456 بیمار پیوند کلیه در همدان وجود دارد که برای این افراد در هشت بیمارستان استان 78 تخت بیمارستانی و هشت تخت فعال در دسترس است در صورتی که در حالت استاندارد این تعداد نیازمند 90 تخت بیمارستانی است.

ابوالفتح میرزایی کمبود دستگاه دیالیز، عدم ارائه واکسن برای این افراد و هزینه‌های بستری در بیمارستان را از مهمترین مشکلات بیماران کلیوی برشمرد.

رئیس انجمن بیماران تالاسمی استان همدان نیز با بیان اینکه در حال حاضر 108 بیمار مبتلا به تالاسمی در استان شناسایی شده، تصریح کرد: این افراد به دلیل ساخته نشدن هموگلوبین در بدنشان نیازمند دریافت خون هستند.

به گفته فاطمه شیرانی به دلیل تجمع آهن در خون، این افراد باید داروهایی را استفاده کنند که برخی از آنها رایگان است و یکی از این داروها نیز روزانه به مبلغ 25 هزار ریال توسط خود این افراد تأمین می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: این دارو نوعی قرص است که برخی از بیماران روزانه یک عدد از آن را استفاده می‌کنند که با تلاش‌های بسیار، بیمه تنها حاضر به پرداخت 20 درصد از هزینه این دارو شده است.

انتهای پیام/89004/ر/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول