اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل دفتر پژوهش استانداری خراسان‌جنوبی:

خراسان‌جنوبی نیازمند ارائه طرح‌های پژوهشی کاربردی است

خبرگزاری فارس: مدیرکل دفتر آموزش و پژوهش استانداری خراسان‌جنوبی گفت: خراسان‌جنوبی نیازمند ارائه طرح‌های پژوهشی کاربردی است.

خراسان‌جنوبی نیازمند ارائه طرح‌های پژوهشی کاربردی است

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، سید‌علیرضا حسینی عصر امروز در نشست خبری اظهار کرد: باید اعتبارات پژوهشی استان به طور صحیح مدیریت و هزینه شود.

وی از اختصاص مبلغ یک‌میلیارد و 185 میلیون تومان اعتبار پژوهشی به این استان خبر داد و افزود: از سال گذشته مقوله پژوهش در کشور به طور جدی در حال پیگیری است و قانون اختصاص نیم تا سه درصد اعتبارات هر دستگاه به مقوله پژوهش الزامی شده که در خراسان‌جنوبی نیز این امر محقق شده است.

* فعال کردن زیرساخت‌های پژوهشی ضروری است

مدیرکل دفتر آموزش و پژوهش استانداری خراسان‌جنوبی یادآور شد: فعال کردن زیرساخت‌های پژوهشی، شورای پژوهشی دستگاه‌ها و رابطان پژوهشی ادارات باید در دستور کار باشد که در این راستا 88 رابط پژوهشی و 53 شورای پژوهشی با 340 نفر عضو در سطح استان فعال شده است.

معاون پژوهشی دانشگاه بیرجند نیز از انجام 80 طرح پژوهشی در حال حاضر در این دانشگاه خبر داد و گفت: امسال مبلغ یک‌میلیارد و 760 میلیون تومان اعتبار پژوهشی به این دانشگاه اختصاص یافته است.

محمدرضا بهدانی، تعداد طرح‌های پژوهشی کاربردی در دانشگاه بیرجند را 49 طرح دانست و اظهار کرد: شناسایی و پهنه‌بندی خطرپذیری مناطق زلزله‌خیز استان از شاخص‌ترین طرح‌ها در این حوزه است.

وی ادامه داد: در این راستا مناطق زلزله‌خیز و پرخطر استان شناسایی و راهکارهای کارشناسی برای کاهش خسارات ارائه می‌شود.

معاون پژوهشی دانشگاه بیرجند، طرح‌های فناوری اطلاعات و ممیزی علم زعفران و طرح‌های مرتبط با سازمان‌های دفاعی را از جمله طرح‌های پژوهشی انجام شده با خارج از استان عنوان کرد.

انتهای پیام/69002/ش/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول