اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون فرماندار ملارد تأکید کرد

ضرورت تقویت روحیه پژوهش‌محوری در بین دانشجویان

خبرگزاری فارس: معان برنامه‌ریزی فرماندار ملارد بر ضرورت تقویت روحیه پژوهش‌محوری در بین دانشجویان تأکید کرد.

ضرورت تقویت روحیه پژوهش‌محوری در بین دانشجویان

به گزارش خبرگزاری فارس از ملارد، علی‌اکبر طارمی ظهر امروز در مراسم تقدیر از دانشجویان برتر اظهار داشت: برای رشد و توسعه بیشتر باید به سمت پژوهش و تحقیق پیش رفته و نسل امروز و به ویژه دانشجویان را با این مهم مأنوس سازیم.

وی ادامه داد: تحقیق و پژوهش لازمه رشد و توسعه است چراکه با این مهم است که می‌توانیم پله‌های ترقی و پیشرفت را طی کرده و به علوم مختلف دست پیدا کنیم.

این مسئول گفت: ارائه ابزارها و امکانات لازم برای انجام تحقیق و پژوهش یکی از مهم‌ترین اقداماتی است که باید به آن توجه داشت.

طارمی خاطرنشان کرد: البته برای اینکه بتوانیم فرهنگ انجام تحقیق و پژوهش را در بین دانشجویان نهادینه کنیم باید از همان دوران مدرسه ابزارها و امکانات لازم برای پژوهش را در اختیار آنان گذاشته و با ارائه امکانات آنان را تشویق به انجام تحقیق و پژوهش نماییم.

وی تأکید کرد: متأسفانه امروز روش‌های تدریس در مدارس بیشتر به صورت تئوری بوده و دانش‌آموزان کمتر با محیط‌های عملی مانند آزمایشگاه سر و کار دارند.

طارمی ادامه داد: همین امر سبب می‌شود که دانش‌آموزان از فعالیت‌های پژوهشی و عملی دور مانده و تنها به یاد گرفتن دروس به صورت تئوری اکتفا کنند.

معاون فرماندار ملارد اظهار داشت: مسئولان در آموزش و پرورش و مدیران مدارس باید زمینه‌های فعالیت پژوهشی دانش‌آموزان را فراهم کرده تا در آینده بتوانیم از استعدادها و پتانسیل‌های این دانش‌آموزان در مسیر رشد و تعالی کشور استفاده نماییم.

طارمی خاطرنشان کرد: در سایه توجه به خودباوری بود که پیشرفت‌های بزرگ علمی و فناوری در سال‌های پس از انقلاب به دست آمد.

*دبیرخانه ستاد پژوهش و فناوری ملارد فعال شد

وی در ادامه سخنان خود به فعال شدن دبیرخانه ستاد پژوهش و فناوری ملارد اشاره کرد و گفت: این ستاد از دستاوردهای پژوهشی دانشجویان این شهرستان حمایت می‌کند.

طارمی بر توجه بیش از گذشته و حمایت‌های مادی و معنوی از دستاوردهای پژوهشی دانشجویان بومی این شهرستان تاکید کرد و گفت: حمایت از پژوهش‌های دانشجویان آنان را تشویق و ترغیب به پژوهش و دستیابی به فناوری‌های جدید خواهد کرد.

در این مراسم از پژوهشگران، بسیجیان و دانشجویان برگزیده با اهدای لوح و جایزه تجلیل شد.

انتهای پیام/2302/صا/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول