اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران خبر داد

رشد 22 درصدی صادرات گل و گیاه مازندران در سال‌ جاری

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مازندران گفت: صادرات گل و گیاه استان مازندران در هشت ماه سال جاری به رقم 3 میلیون و 476 هزار دلار رسید.

رشد 22 درصدی صادرات گل و گیاه مازندران در سال‌ جاری

به گزارش خبرگزاری فارس از ساری به نقل از روابط‌عمومی سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران، مرتضی هاشم‌پور اظهار داشت: این رقم نسبت به مدت مشابه آن در سال گذشته حدود 635 هزار دلار افزایش یافته است.

وی افزود: صادرات گل و گیاه استان در هشت ماه سال 90 رقم 2 میلیون و 832 هزار دلار بوده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مازندران تصریح کرد: صادرات گل و گیاه استان مازندران طی هشت ماهه سال جاری رشد 22 درصدی داشته است.

هاشم‌پور انواع گل و گیاه صادره را شاخه بریده، اصله درخت و درختچه و گیاهان آپارتمانی نام برد و اظهار داشت: این صادرات به مقصد کشورهایی نظیر ارمنستان، قزاقستان، ترکمنستان، آذربایجان و کشورهای حوزه خلیج‌فارس و کشورهایی مانند عراق، سوریه و لبنان ارسال می‌شود.

وی با اشاره به پتانسیل بالای استان در تولید و صادرات گل و گیاه به توسعه زیرساخت‌های لازم در این حوزه گفت: توسعه زیرساخت‌هایی نظیر پایانه‌های صادراتی، حمل‌و‌نقل بین‌المللی به ویژه حمل‌ونقل هوایی، به کارگیری فن‌آوری‌های روز دنیا در تولید گل و آموزش گلکاران جهت رعایت اصول فنی در برداشت و دسته‌بندی صادراتی گیاهان و فرهنگ‌سازی جهت استفاده از گل‌های طبیعی به جای گل‌های مصنوعی، زمینه توسعه صادرات بیشتر این بخش را فراهم می‌سازد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مازندران همکاری و تعامل دستگاه‌های اجرایی، بانک‌های عامل و تشکل‌های تولیدی و صادراتی را جهت رفع موانع و مشکلات این بخش مؤثر دانست.

انتهای‌پیام/2296/ذ/و/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول