اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس گروه برنامه‌ریزی فرماندار زنجان:

فرهنگ‌سازی تنها راه برون‌رفت از ترافیک است

خبرگزاری فارس: رئیس گروه برنامه‌ریزی فرماندار زنجان گفت: فرهنگ‌سازی تنها راه برون‌رفت از ترافیک است.

فرهنگ‌سازی تنها راه برون‌رفت از ترافیک است

جلیل جزوه‏نقی امروز در گفت‏و‏گو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار داشت: مسئله ترافیک نیاز به کار فرهنگی دارد و  اجرای طرح‏های ترافیکی به تنهایی راهگشا نیست.

وی بر لزوم ارتقای حمل و نقل عمومی تاکید کرد و یادآور شد: باید رغبت لازم برای استفاده از حمل و نقل عمومی در بین مردم ایجاد شود.

رئیس گروه برنامه‌ریزی فرمانداری زنجان با بیان اینکه بازگشایی معابر و عریض کردن خیابان‌ها کمکی به حل مشکل ترافیک نمی‌کند، خاطرنشان کرد: باید راهکارهای عملی برای برون‌رفت از مشکلات اتخاذ شود.

جزوه‏نقی ادامه داد: ایجاد ساز و کار‏های تشویقی برای ترغیب و هدایت مردم برای استفاده از حمل و نقل عمومی باید مورد توجه قرار گیرد.

وی به ورود خودرو‌های شخصی به خیابان‌های شهر اشاره کرد و یادآور شد: سالانه تعداد قابل توجهی خودرو وارد چرخه ترافیکی شهر می‌شود.

رئیس گروه برنامه‌ریزی فرمانداری زنجان با بیان اینکه ظرفیت خیابان‌ها توان پذیرش خودروهای بیشتر را ندارد، افزود: ظرفیت خیابان‏ها با تعداد اتومبیل‏ها تناسب ندارد.

جزوه‏نقی به خواسته‏های مردم از حمل و نقل عمومی اشاره کرد و گفت: اگر به خواسته‏های مردم در این زمینه توجه شود بسیاری از مشکلات کاهش خواهد یافت.

وی همچنین بر ساماندهی مسافربر‏های شخصی تاکید کرد و یادآور شد: مواقعی در ساماندهی مسافربرهای شخصی موازی‌کاری وجود دارد.

رئیس گروه برنامه‌ریزی فرمانداری زنجان فعالیت مسافربرهای شخصی را برای جامعه زیان‌بار توصیف کرد و افزود: باید با برنامه‌ریزی عملی این مشکل حل شود.

جزوه‏نقی اضافه کرد: فعالیت مسافربرهای شخصی امنیت شغلی رانندگان تاکسی را کاهش داده است.

وی عدم التزام به قانون را یکی از مشکلات مهم در فعالیت مسافربرهای شخصی عنوان کرد و یادآور شد: باید ساز و کاری اندیشیده شود که رغبتی برای استفاده از مسافربرهای شخصی وجود نداشته باشد.

رئیس گروه برنامه‌ریزی فرمانداری زنجان اظهار داشت: اگر اقبال عمومی برای استفاده بیشتر از تاکسی‏های دارای مجوز افزایش یابد دیگر نیازی برای انجام هزینه‏های اضافی نخواهد بود.

انتهای پیام/73002/ع/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول