اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار سیستان‌ و‌ بلوچستان:

تسنن و تشیع در صف واحد نمازجمعه را اقامه کردند

خبرگزاری فارس: استاندار سیستان‌ و‌ بلوچستان گفت: تسنن و تشیع همه با‌هم در یک صف واحد، نمازجمعه وحدت را در نصرت‌آباد اقامه کردند.

تسنن و تشیع در صف واحد نمازجمعه را اقامه کردند

حاتم نارویی امروز در گفت‌و‌گوی اختصاصی با خبرنگار اعزامی فارس به بخش نصرت‌آباد زاهدان در مورد پیام برگزاری نماز ظهر جمعه مشترک این شهر، اظهار داشت: اعتقاد بنده قبل و بعد از انقلاب این بوده که حضرات تشیع و تسنن هر دو برادر‌ند.

وی افزود: به یاری خداوند پس از پیروزی انقلاب اسلامی همین ندا و باور را حضرت امام خمینی(ره) و بعد از آن هم رهبر معظم انقلاب‌ اسلامی داشته که الآن نیز همه نگاه‌ و باورهایمان همین است.

مقام عالی دولت در سیستان‌ و‌ بلوچستان با بیان فرمایش امام صادق(ع) مبنی بر اینکه باور دارم که شیعه می‌تواند پشت سر سنی نماز بخواند و سنی هم پشت سر شیعه نماز بخواند، تصریح کرد: نمازی که ما ظهر امروز به امامت مولوی جان‌محمد نارویی امام جمعه اهل سنت نصرت‌آباد خواندیم عمل به این حدیث بوده است.

نارویی در پاسخ به این سوال که، طرح برگزاری نماز جمعه مشترک بین اهل سنت و تشیع  پیشتر توسط علمای تسنن و تشیع ارائه شده و آیا امکان برگزاری آن در حال حاضر وجود دارد، گفت: نباید به تفاوت نگاهی که خیلی کمرنگ وجود دارد توجه کرد، به طور قطع و یقین اگر روی این موضوع کار شود میسر است، ولی الآن نه مسجد اهل سنت جوابگوی برگزاری است و نه مسجد اهل تشیع، جدا نماز خواندن شیعه و سنی مشکلی نبوده، بلکه اصل وحدت است.

وی بیان کرد: مشکل این نیست که شیعه و سنی بیایند در یک مسجد، بلکه باید تلاش کنیم که تفرقه، اختلاف و جدایی به‌ وجود نیاید، به شکرانه خداوند اکنون هیچ اختلافی نیست، در نماز ظهر جمعه امروز شاهد بودیم که بسیاری از آقایان تسنن و تشیع همه با هم در یک صف واحد به مولوی جان محمد اقتدا کردند، پس اشکالی نداشته و می‌توانیم این نگاه ارزشمند را به‌ وجود آوریم، ما در حال حاضر شاید به دلیل کمبود فضا در مساجد، این مورد را در دسترس نداشته باشیم، ولی اگر در آینده این امکان فراهم شود هیچ مشکلی وجود ندارد.

استاندار سیستان و بلوچستان با تأکید مجدد به اولویت‌های، فرهنگ، وحدت و امنیت به عنوان چشم‌انداز کاری خود در سیستان‌ و‌ بلوچستان بیان داشت: وحدت در کنار هم بودن شیعه و سنی بوده و ما برادریم و از یک پشت هستیم.

نارویی کمک‌ جمهوری اسلامی ایران را به کشور‌ مسلمان فلسطین یک اعتقاد دانست و گفت: ما احساس نگرانی از کشور‌های عربی تسنن نسبت به فلسطین ندیده‌ایم، اما جمهوری اسلامی ایران این باور را داشته، به آن عمل کرده و در این راه موفق هم بوده است.

وی صبح جمعه در سفری به بخش نصرت‌آباد شهرستان زاهدان ضمن بازدید از پروژه‌های در دست ساخت طی مسیر و این بخش، در جمع معتمدین و ریش‌سفیدان این شهر بر وحدت و دوری از تفرقه تأکید و در نماز ظهر جمعه مشترک در مسجد جامع اهل سنت این شهر به اتفاق مدیران کل دستگاه‌های اجرایی استان شرکت کرد.

انتهای پیام/75002/ق/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول