اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

گزارش فارس از وضعیت سگ‌های ولگرد در زنجان

شهرداری زنجان منتظر کدام حادثه تلخ است/ سلب آرامش مردم با پرسه حیوانات مزاحم

خبرگزاری فارس: پرسه حیوانات مزاحم در خیابان‌های شهر زنجان آسایش و آرامش را از مردم گرفته است و به نظر می‌رسد مسئولان شهرداری نیز منظر حادثه‌ای هستند تا در این زمینه اقدامات خود را آغاز کنند.

شهرداری زنجان منتظر کدام حادثه تلخ است/ سلب آرامش مردم با پرسه حیوانات مزاحم

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، اگر شما در شهر زنجان زندگی کنید شب‌ها به خوابیدن با صدای سگ‌ها عادت خواهید کرد و مشاهده گله‌های این حیوانات مزاحم در خیابان‌ها و کوچه و پس کوچه‌های شهر برایتان عادی خواهد بود.

اگر شما فرزند دانش‌آموز داشته باشید دغدغه رسیدن فرزندتان به مدرسه و آمدنش به خانه را حتماً خواهید داشت و دعا خواهید کرد، که گله‌های حیوانات ولگرد به پست فرزند شما نخورد و لااقل چندین بار به کوچه و خیابان سر خواهید زد تا فرزندتان را ببینید که سالم به خانه رسیده است.

صبح‌های زود و یا وقتی که شب دیر هنگام به طرف منزل حرکت می‌کنید دعا خواهید کرد که به پست سگ‌های ولگرد نخورید، چراکه باید یا دونده خوبی باشید و یا اینکه جرأت مقابله با این حیوانات را داشته باشید.

البته راه‌حل سومی هم وجود دارد و آن این است که به فنون لازم برای آرام کردن این گونه حیوانات آگاه باشید و بتوانید در مواجه با آنها به هر طریق خود را از دست آنها برهانید.

البته این را بگوییم که تاکنون گزارشی از حمله این گونه حیوانات به مردم در شهر زنجان ارائه نشده ولی مردم آرامش و آسایشی از دست این حیوانات ندارند و امنیتی در این زمینه احساس نمی‌کنند.

*پرسه و جولان گله‌ای سگ‌ها در شهر زنجان

مطالب بسیار زیادی از سوی خبرگزاری‌های و مطبوعات زنجان در مورد پرسه و جولان گله‌ای سگ‌ها در شهر زنجان نگاشته شده است، ولی هنوز هم بهایی به این امر داده نشده است و ما همچنان در زمان‌های مختلف شاهد پرسه این گونه حیوانات در شهر هستیم.

شاید دیدن گله‌های سگ آن هم در مرکز به امری عادی برای مردم زنجان تبدیل شده است.

البته معدوم‌سازی اینگونه حیوانات در حال انجام است، ولی با سرعتی که این معدوم‌سازی دارد، شاید ده‌ها سال دیگر شاهد کم شدن اینگونه حیوانات در داخل شهر باشیم.

*انتقال بیماری‌ هاری از سگ به انسان

رئیس مرکز مدیریت مبارزه با بیماری‌های مرکز بهداشت زنجان پیش از این در گفت‌وگو با خبرنگاران با بیان این مطلب که افزایش تعداد موارد مشاهده بیماری‌ هاری در سگ‌های ولگرد باعث نگرانی است، اعلام کرده بود که از تمام نمونه‌های ارسالی برای آزمایش هاری در سال گذشته، 100 درصد موارد بیماری وجود داشته است.

محمدرضا صائینی افزود: بیماری ‌هاری به عنوان یکی از خطرناک‌ترین بیماری‌های قابل انتقال توسط سگ‌های آلوده به انسان بوده که در صورت تشخیص دیر هنگام موجبات مرگ منزجرکننده بیمار را فراهم خواهد کرد.

وی با تاکید بر بحث اطلاع‌رسانی، خواستار رسیدگی به موضوع جمع‌آوری یا معدوم‌سازی سگ‌های ولگرد شد و گفت: مرگ‌های ناشی از هاری، فرد معمولاً موضوع را بی‌اهمیت انگاشته و پس از چند ساعت از ورود عامل ویروسی بیماری، علایم تشنج مشاهده می‌شود.

*جمع‌آوری حیوانات از سطح خیابان‌ها اولویت شهرداری است

معاون خدمات شهری شهردار زنجان جمع‌آوری حیوانات مزاحم از جمله سگ‌های ولگرد را از سطح خیابان‌های شهر زنجان از اولویت‌های شهرداری اعلام کرد.

علی محمدی از فعالیت دو اکیپ در شهر زنجان برای جمع‌آوری سگ‌های ولگرد خبر داد و اظهار داشت: این اکیپ‌ها متشکل از یک میرشکار و ناظر است

وی در پاسخ به سئوال خبرنگار فارس در مورد کشتن سگ‌ها در ملاء عام و جلوی چشم مردم گفت: شکار به هنگام روز انجام نمی‌شود و اگر موردی هم وجود داشته، اتفاقی بوده است.

*اولویت فراموش شده

با وجود اینکه مسئولان بر اولویت جمع‌آوری حیوانات از سطح خیابان‌ها تاکید دارند اما هنوز این اولویت مهم اجرایی نشده است و این مشکل همچنان پابرجاست.

با توجه به فرا رسیدن فصل سرما و بارش برف به نظر می‌رسد بعد از این تعداد سگ‌های ولگرد در شهر افزایش یافته و به معضل بزرگی تبدیل خواهد شد.

با وجود اینکه مردم درباره لزوم اقدام عملی و فوری در این زمینه هستند ولی مسئولان با تعللی خاص این قضیه را پیگیری می‌کنند که امیدواریم مثل برخی مواقع مسئولان منتظر می‌شوند تا حادثه‌ای به وقوع پیوندند تا بعد معضلی را چاره کنند این بار شاهد حادثه‌ تلخی نباشیم و قبل از وقوع حادثه مسئولان در این زمینه اقدام عملی انجام دهند.

انتهای پیام/2308/ع/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول