اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس:

توجه به معادن کشور را از وابستگی به نفت نجات می‌دهد

خبرگزاری فارس: عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: بهترین راه رهایی از وابستگی به درآمدهای نفتی، توجه به معادن و صنایع معدنی است.

توجه به معادن کشور را از وابستگی به نفت نجات می‌دهد

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز به نقل از روابط عمومی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان فارس، داریوش اسماعیلی در جلسه بررسی روند اجرایی طرح‌ها و برنامه‌های این سازمان با اشاره به ظرفیت‌ها و توانمندی‌های حوزه انتخابیه خود خواستار اجرایی شدن طرح‌ها و برنامه‌های تولیدی، صنعتی، معدنی و تجاری و مرتفع کردن مشکلات واحدهای تولیدی در حوزه انتخابیه خود شد.

رئیس کمیته معدن کمیسیون صنعت و معدن مجلس شورای اسلامی با اشاره به ظرفیت‌های بالقوه صنعتی و معدنی استان فارس گفت: فارس در زمینه رشد و توسعه صنعتی و معدنی گام‌های خوبی را برداشته است، از این رو با مساعدت توام با همدلی مسئولان این استان به ویژه نماینده ولی فقیه و استاندار فارس شاهد رشد و شکوفایی بیش از پیش توسعه این استان هستیم.

اسماعیلی با اشاره به اینکه معادن در استان فارس بسیار غنی بوده و از ظرفیت بالایی برخوردار است اضافه کرد: با انجام مطالعات زمین‌شناسی و فراهم کردن اقدامات زیربنایی، ایجاد زیرساخت‌ها، سرمایه‌گذاری مناسب و فرآوری مواد معدنی، در این بخش سود بسیاری حاصل شده و بالطبع مشکل بیکاری نیز مرتفع می‌شود.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اگر از معادنی که دارای مواد بسیار باارزشی در استان فارس هستند استقبال شود و سرمایه‌گذاران را از طریق ایجاد ساختارها و مکانیزم‌های فراهم شده جذب کنیم، به طور قطع نه تنها به اقتصاد منطقه بلکه در رونق معادن در کشور کمک می‌کند.

رئیس کمیته معدن و صنایع معدنی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بهترین راه رهایی از وابستگی به درآمدهای نفتی، توجه به معادن و صنایع معدنی است، ابراز داشت: بخش معدن به عنوان یکی از اولویت‌های 20 گانه مجلس نهم معرفی شده است.

وی افزود: این امر، سبب توجه بیشتر نمایندگان به این بخش شده و بدون شک، در قانونگذاری‌ها و نظارت، مورد توجه بیشتری قرار می‌گیرد و چنانچه جایگاه ویژه خود را پیدا کند، بسیاری از مشکلات رفع می‌شود.

رئیس کمیته معدن در مجلس شورای اسلامی در ادامه بیان کرد: معادن و صنایع معدنی بزرگ به شکل ویژه که فولاد، آلومینیوم، سرب و روی و سنگ‌های تزئینی از جمله این موارد است، با حضور نمایندگان بخش خصوصی و مدیران دولتی مورد ارزیابی قرار می‌گیرند.                    

این نماینده مجلس بر لزوم راه‌اندازی صنایع مرتبط با مواد معدنی موجود در سطح کشور تاکید کرد و لازمه تداوم علمکرد و فعالیت این واحدها را استفاده از تکنولوژی نوین و وابسته نبودن به یک نوع ماده معدنی دانست.

اسماعیلی از سفر قریب‌الوقوع اعضای کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی به فارس خبر داد و فراهم شدن زمینه این سفر از سوی مسئولان این استان را خواستار شد.

وی افزود: اعضای کمیسیون صنایع و معادن مجلس تعامل خوبی با وزارت صنعت، معدن و تجارت دارند و در این راستا جلساتی با مسئولان این استان برگزار و مشکلات پیش روی واحدهای تولیدی در فارس را با تمام توان و با همیاری اعضای کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی پیگیری می‌کنیم.

انتهای پیام/2448/ح/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول