اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت فارس خبر داد

شناسایی 37 نوع ماده معدنی ارزشمند در فارس

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت فارس گفت: از 37 ماده معدنی ارزشمند شناسایی شده در این استان تنها 21 نوع آن در حال بهره‌برداری است.

شناسایی 37 نوع ماده معدنی ارزشمند در فارس

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز به نقل از روابط عمومی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان فارس، غفار صفری در جلسه بررسی روند اجرایی طرح‌ها و برنامه‌های این سازمان با اشاره به سفر تیم اقتصادی فارس به کشور چین و وجود ذخایر و معادن غنی سنگ‌های ساختمانی، سنگ آهک، سنگ گچ، سنگ نمک و خاک نسوز و مواد معدنی ارزشمند و کمیاب در این استان نظیر کرومیت، کبالت، مس، سرب، روی و باریت که قابلیت ایجاد صنایع فرآوری در این استان، اظهار داشت: توجه سرمایه‌گذاران چینی به این مزیت‌ها که فارس را به یکی از استان‌های مهم کشور در صنایع معدنی تبدیل کرده است، قرار گرفت.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان فارس افزود: در این سفر با معرفی مزیت‌ها،  ظرفیت‌های خوب معادن این استان به سرمایه‌گذاران چینی استقبال خوبی توسط آنان صورت گرفت.

وی ابراز داشت: هم‌اکنون سرمایه‌گذاران متعددی در داخل و خارج از کشور، خواهان مشارکت در بهره‌برداری از معادن فارس هستند و باید از این ظرفیت برای تولید ثروت و افزایش اشتغال در این استان استفاده کرد.

صفری اضافه کرد: استان فارس از ظرفیت خوبی در زمینه‌های مواد معدنی غیرفلزی،‌ سنگ‌های نما و بعضی فلزات برخوردار است که با مطالعات خوبی که در این زمینه صورت گرفته، زیرساخت‌های این بخش مشخص و معرفی می‌شود.

این مسئول با اشاره به مزیت‌های فارس در بخش معدن گفت: از 37 ماده معدنی شناسایی شده در استان فارس 21 نوع از جمله سنگ آهک، مارن، سنگ گچ، مرمریت، سنگ چینی، خاک نسوز، خاک صنعتی، نمک آبی و سنگی، سیلیس، کوارتزیت، منگنز، سرب، روی، کرومیت، باریت، سنگ آهن، مس، گرانیت، آلومینیوم در حال بهره‌برداری است.

وی بازدید از معادن، برگزاری جلسات و همایش‌ها، تعامل دستگاهای ذی‌ربط با یکدیگر در این زمینه، شناسایی و معرفی توانمندی‌های فارس در راستای تقویت بخش معدن و افزایش جذب سرمایه‌گذار در این زمینه را از جمله عوامل مهم تقویت بخش معدن این استان برشمرد

انتهای پیام/2448/ح/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول