اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به مناسبت هفته حمل و نقل و راهداری

خادمان راهداری اردبیل تجلیل شدند

خبرگزاری فارس: همزمان با هفته راهداری خادمان حمل و نقل و راهداری استان اردبیل تجلیل شدند.

خادمان راهداری اردبیل تجلیل شدند

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در مراسمی که ظهر امروز در سالن همایش‌های حمل و نقل استان اردبیل برگزار شد، مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های استان اردبیل با تبریک فرا رسیدن هفته حمل و نقل به تلاشگران این عرصه آنان را سربازان جهادگر حوزه راهداری اعلام کرد.

عبدالحسین علی‌اکبری اظهار داشت: بر اساس سالنامه آماری استان اردبیل 556 کیلومتر راه شریانی دارد که 2.2 درصد راه‌های کشور را شامل می‌شود و در کنار آن 661 کیلومتر راه ترانزیتی با پوشش 2.7 درصد راه‌های کشور و 3 هزار و 700 کیلومتر نیز راه روستایی دارد.

وی ایجاد شهرک حمل و نقل به مساحت 12 هکتار را یادآور شد و گفت:‌ 3 میلیارد تومان برای این شهرک هزینه شده است که اگر سند زمین به نام شرکت حمل و نقل و پایانه‌های استان زده شود با آماده‌سازی پارکینگ‌ها مشکلات ترافیکی سطحی شهر حل خواهد شد.

مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های استان اردبیل همچنین از ایجاد پایانه سیمان نمین به مساحت 5.4 هکتار و در 22 غرفه فعال خبر داد و بیان داشت: اهداف دو پروژه شهرک حمل و نقل و پایانه سیمان کاهش بار ترافیکی شهری، کاهش آلودگی صوتی و ترددی، ایجاد امنیت ترافیکی، تسهیل و تسریع و تنظیم حمل و نقل کالا است.

علی‌اکبری تصریح کرد: در کل استان 83 شرکت حمل و نقل خصوصی، دولتی و تعاونی فعال است که به ارائه خدمت به مردم می‌پردازند.

این مسئول عمده کالای صادر شده از استان را سیمان کیسه‌ای و فله‌ای، گندم، علوفه، سیب‌زمینی و ... اعلام کرد و افزود: 2 میلیون و 600 هزار تن کالا از استان صادر شده است.

مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های استان اردبیل ادامه داد: 7 هزار و 800 دستگاه انواع ناوگان کامیون و تریلی به صورت فعال در استان داریم که 11.6 درصد افزایش تعداد ناوگان را شاهد هستیم.

علی‌اکبری فعالیت پایانه مسافری شهر اردبیل را نیز خاطرنشان کرد و اظهار داشت: سال گذشته برای زیباسازی محیط این پایانه تلاش شد و هم‌اکنون پایانه مسافربری استان اردبیل با 16 غرفه فعال و 2 هزار و 500 متر زیر‌بنا در خدمت مسافران است.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، وی در پایان سخنان خود به درخواست‌های چندین باره مردم برای انتقال این پایانه اشاره کرد و یادآور شد: درخواستی که مردم دارند این است که در ورودی و خروجی شهر مکانی پیش‌بینی و تعبیه شود تا امکان انتقال پایانه وجود داشته باشد.

انتهای پیام/62003/ح/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول