اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

همزمان با هفته پژوهش:

معلمان پژوهشگر کردستانی تجلیل شدند

خبرگزاری فارس: همزمان با هفته پژوهش و طی مراسمی از پژوهشگران برتر حوزه آموزش و پرورش استان تجلیل به عمل آمد.

معلمان پژوهشگر کردستانی تجلیل شدند

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، خسرو ساکی مدیرکل آموزش و پرورش کردستان پیش از ظهر امروز در مراسم تجلیل از معلمان پژوهنده استان در سنندج، اظهار کرد: توجه به امر پژوهش زمینه‌ساز تحول در حوزه‌های اجرایی و خدماتی بوده و بدون شک دستگاه‌های اجرایی بدون توجه به پژوهش نمی‌توانند بهره‌وری خویش را بالا ببرند.

وی افزود: بر اساس راهبردها و راهکارهای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و تغییر رویکرد از مباحث آموزشی به سوی مباحث فرهنگی و پژوهشی باید در استان کردستان همگام با دیگر نقاط کشور به این امر به صورت ویژه پرداخته شود.

مدیرکل آموزش و پرورش کردستان از کاهش اعتبارات حوزه پژوهش و ضوابط و مقررات مالی از سوی دستگاه‌های اجرایی به عنوان یکی از مهمترین عوامل کند شدن فعالیت‌های پژوهشی نام برد که بر فعالیت پژوهشگران استان تأثیر منفی خواهد گذاشت.

ساکی افزود: بر اساس ضوابط مالی ابلاغی در حوزه پژوهش متأسفانه همه فعالیت‌ها در این حوزه به وزارت علوم، تحقیقات و فناوری اطلاعات واگذار شده و همه دستگاه‌های اجرایی در استان‌ها نیز از این بعد باید به جای انعقاد قرارداد با فرد پژوهشگر باید با دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی قرارداد منعقد کنند.

وی خاطر نشان کرد: طی چند سال اخیر شاهد تلاش‌های گسترده فرهنگیان پژوهشگر استان در سطوح ملی و بین‌المللی بوده‌ایم و تولید ده‌ها مقاله بین‌المللی و کسب چندین عنوان برگزیده در جشنواره‌ها و همایش‌های ملی مؤید این مطلب است.

در ادامه این مراسم نیز تعدادی از فرهنگیان پژوهشگر استان مقالات علمی را در خصوص ارتقای شاخص‌های پژوهشی با محوریت آموزش و پرورش ارائه کردند و از 100 نفر از پژوهشگران برتر مناطق 16گانه آموزش و پرورش استان تقدیر به عمل آمد.

انتهای پیام/79006/غ/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول