به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، خسرو ساکی مدیرکل آموزش و پرورش کردستان پیش از ظهر امروز در مراسم تجلیل از معلمان پژوهنده استان در سنندج، اظهار کرد: توجه به امر پژوهش زمینهساز تحول در حوزههای اجرایی و خدماتی بوده و بدون شک دستگاههای اجرایی بدون توجه به پژوهش نمیتوانند بهرهوری خویش را بالا ببرند.
وی افزود: بر اساس راهبردها و راهکارهای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و تغییر رویکرد از مباحث آموزشی به سوی مباحث فرهنگی و پژوهشی باید در استان کردستان همگام با دیگر نقاط کشور به این امر به صورت ویژه پرداخته شود.
مدیرکل آموزش و پرورش کردستان از کاهش اعتبارات حوزه پژوهش و ضوابط و مقررات مالی از سوی دستگاههای اجرایی به عنوان یکی از مهمترین عوامل کند شدن فعالیتهای پژوهشی نام برد که بر فعالیت پژوهشگران استان تأثیر منفی خواهد گذاشت.
ساکی افزود: بر اساس ضوابط مالی ابلاغی در حوزه پژوهش متأسفانه همه فعالیتها در این حوزه به وزارت علوم، تحقیقات و فناوری اطلاعات واگذار شده و همه دستگاههای اجرایی در استانها نیز از این بعد باید به جای انعقاد قرارداد با فرد پژوهشگر باید با دانشگاهها و مراکز آموزش عالی قرارداد منعقد کنند.
وی خاطر نشان کرد: طی چند سال اخیر شاهد تلاشهای گسترده فرهنگیان پژوهشگر استان در سطوح ملی و بینالمللی بودهایم و تولید دهها مقاله بینالمللی و کسب چندین عنوان برگزیده در جشنوارهها و همایشهای ملی مؤید این مطلب است.
در ادامه این مراسم نیز تعدادی از فرهنگیان پژوهشگر استان مقالات علمی را در خصوص ارتقای شاخصهای پژوهشی با محوریت آموزش و پرورش ارائه کردند و از 100 نفر از پژوهشگران برتر مناطق 16گانه آموزش و پرورش استان تقدیر به عمل آمد.
انتهای پیام/79006/غ/ژ1001