اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده پلیس راه سیستان ‌و بلوچستان خبر داد

کاهش 30 درصدی تصادفات در محورهای مواصلاتی شمال سیستان ‌و بلوچستان

خبرگزاری فارس: فرمانده پلیس راه سیستان و بلوچستان از کاهش 30 درصدی حوادث و تصادفات جاده‌ای از ابتدای سال‌جاری در محورهای شمالی استان خبر داد.

کاهش 30 درصدی تصادفات در محورهای مواصلاتی شمال سیستان ‌و بلوچستان

عبدالرضا صالحی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زمینه کاهش تصادفات جاده‌ای در شمال استان اظهار داشت: استان سیستان و بلوچستان جزو پهناورترین استان‌های کشور محسوب می‌شود و بیشترین راه‌های مواصلاتی استان را به خود اختصاص داده است.

وی افزود: به دلیل دو طرفه و کم عرض بودن بیشتر راه‌های مواصلاتی استان و تردد وسایل نقلیه سنگین در محورهای مواصلاتی به‌ویژه در محورهای شمالی یکی از تصادفات رایج در این جاده‌ها، تصادفات رخ به رخ  است.

فرمانده پلیس راه شمال سیستان و بلوچستان بیان داشت: با اجرای بند 35 ماده یک آیین‌نامه پلیس راهنمایی و رانندگی مبنی بر روشن بودن چراغ‌های جانبی وسایل نقلیه طویل در امتداد طول ا‌ین‌گونه وسایل نقلیه علی‌رغم داشتن سهم بالای تردد این نوع وسایل نقلیه در جاده‌های اصلی استان شاهد کاهش 30 درصدی حوادث جاده‌ای در سطح استان بودیم.

صالحی بیان کرد: اجرای این قانون در محورهای مواصلاتی استان علاوه بر افزایش انضباط ترافیک و کاهش تصادفات جاده‌ای در شب و ساعات کاهش نظارت‌های پلیسی باعث کاهش حوادث و تلفات جاده‌ای شده است.

وی به ضرورت روشن بودن چراغ‌های جانبی وسایل نقلیه طویل در ساعات شب اشاره کرد و گفت: با اجرای این طرح وسایل نقلیه طویل در هنگام توقف‌های اضطراری شبانه، گردش و دور زدن‌ها، سبقت، عبور از عرض جاده و حاشیه جاده مشخص می‌شوند که باعث هوشیاری سایر رانندگان می‌شود.

فرمانده پلیس راه شمال سیستان و بلوچستان از وقوع هفت فقره تصادف جرحی و فوتی در تعطیلات آخر هفته گذشته خبر داد و افزود: در این حوادث جاده‌ای متأسفانه 2 نفر جان خود را از دست دادند و 13 نفر نیز مجروح شدند.

صالحی اضافه کرد: براساس نظریه کارشناسان پلیس راه، بیشترین علت این تصادفات سرعت غیرمجاز و انحراف به چپ تشخیص داده شده است.

انتهای پیام/75002/ر/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول