اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل منابع طبیعی استان سمنان مطرح کرد

تولید 20 درصد باریجه کشور در آرادان / لزوم بهره‏برداری اصولی از منابع طبیعی

خبرگزاری فارس: مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان از تولید 20 درصد باریجه کشور در آرادان خبر داد و بر لزوم بهره‏برداری اصولی از منابع طبیعی تأکید کرد.

تولید 20 درصد باریجه کشور در آرادان / لزوم بهره‏برداری اصولی از منابع طبیعی

به گزارش خبرگزاری فارس از شاهرود به نقل از روابط عمومی منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان، سیدحسن میرعماد در آیین معرفی سرپرست اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان آرادان، حفاظت از منابع طبیعی را جهادی عظیم برای توجه به نسل امروز و فردای کشور دانست.

وی گفت: با توجه به کمبود منابع آب در شهرستان گرمسار و امکان توسعه کشت گیاهان دارویی در مناطق شمالی این شهرستان به صورت دیم، با توسعه کشت این گیاهان در مراتع شمالی شهرستان گرمسار، علاوه بر ایجاد اشتغال، درآمد مناسبی برای بهره‏برداران و روستائیان در حوزه آبخیز شمالی گرمسار ایجاد می‏شود.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان با بیان اینکه آرادان 20 درصد باریجه کشور را تولید می‏کند، به واقع شدن بخشی از منطقه اجرایی طرح مدیریت پایدار منابع آب و خاک حبله‏رود در شهرستان آرادان اشاره کرد.

میرعماد اظهار امیدواری کرد که این طرح بتواند یک الگوی مناسب برای مدیریت جامع حوزه آبخیز ایجاد کند.

وی تأکید کرد: حفظ، احیاء و بهره‏برداری اصولی از منابع طبیعی تجدیدشونده به عنوان بستر حیات و فعالیت‏های اقتصادی، اجتماعی و محیطی مناسب برای زیست موجودات زنده از جمله انسان و عامل اساسی استمرار تولیدات کشاورزی و برقراری تعادل اکوسیستم‏های مختلف و ایجاد ارتباط اصولی بین انسان و محیط زیست خود از اهمیت و جایگاه خاصی برخوردار است.

در این آیین که فرماندار و مسئولان شهرستان آرادان نیز در آن حضور داشتند، از تلاش‏های «بهرام میرآخوری» تجلیل و «قاسم مؤمنی» را به عنوان سرپرست اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان آرادان معرفی کرد.

انتهای پیام/74003/ق/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول