اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه قشم با انتقاد از وضعیت موجود عنوان کرد

گرایش دانش‌آموزان دبیرستانی به قاچاق سوخت

خبرگزاری فارس: امام جمعه قشم گفت: گرایش و نگرش جوانان این شهرستان و به ویژه دانش‌آموزان دبیرستانی به پدیده قاچاق سوخت به عنوان یک راه درآمد، از ابعاد اجتماعی نگران کننده است.

گرایش دانش‌آموزان دبیرستانی به قاچاق سوخت

به گزارش خبرگزاری فارس از قشم در جنوب بندرعباس، حجت‌الاسلام احمد حسن‌زاده ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته با اشاره به تبعات پدیده قاچاق برای جامعه و اقتصاد، به مسئولان هشدار داد برای جلوگیری از گسترش پدیده قاچاق راه حلی مناسب بیابند.

وی از قاچاق با عنوان پدیده‌ای ضد اجتماعی و اقتصادی یاد و افزود: یکی از راه‌های مناسب برای جلوگیری از این پدیده، از بین بردن زمینه‌های فروش و عرضه سوخت است، به نحوی که خود دولت باید با ایجاد ساز و کارهای قانونی برای عرضه سوخت به خریداران در آن سوی مرزها، صرفه اقتصادی قاچاق را برای قاچاقچیان پایین و ریسک آن را بالا ببرد.

خطیب جمعه قشم اضافه کرد: این جای بسی نگرانی دارد، که جوانان روستایی و به ویژه دبیرستانی‌ها در این شهرستان، راه قاچاق را به عنوان یک راه درآمدی ببینند و به این امر مبادرت ورزند.

وی ادامه داد: این امر قابل قبول نیست که هر روزه عده کثیری از خودروهای حامل سوخت، در جاده‌های شهرستان بدون اینکه کسی مانع آنها شود، رفت و آمد کنند.

امام جمعه تشیع شهر قشم، با بیان اینکه باید از لحاظ فرهنگی به امر نادرست بودن قاچاق در جامعه توجه شود افزود: ائمه جمعه روستاهای شهرستان مکلف هستند در این راستا جوانان و مردم را توجیه کنند که این امر به سرمایه‌ها و دارایی‌های ملی لطمه می‌زند.

وی در ادامه از کشف محموله سوخت قاچاق طی روزهای اخیر در آبهای قشم تقدیر کرد و افزود: دریابانی و پلیس قشم همواره در امر مقابله با قاچاق دستاوردهای متعددی داشته‌اند.

انتهای پیام/2310/خ/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول