اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده هگ مرزی زابل خبر داد

ناتوانی قاچاقچیان موادمخدر در مقابله با مرزداران سیستان‌وبلوچستان

خبرگزاری فارس: فرمانده هنگ‌مرزی زابل از درگیری مسلحانه با قاچاقچیان و کشف و ضبط بیش از 130 کیلوگرم موادمخدر در دو عملیات جداگانه خبر داد.

ناتوانی قاچاقچیان موادمخدر در مقابله با مرزداران سیستان‌وبلوچستان

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان به نقل از مرکز اطلاع رسانی فرماندهی مرزبانی سیستان و بلوچستان، حسین مرادقلی اظهار داشت: با توجه به اخبار واصله مبنی بر قصد قاچاقچیان برای ورود محموله موادمخدر به داخل کشور، بلافاصله مرزداران این هنگ فرماندهی با هوشیاری کامل تمامی مسیرها را با استفاده از امکانات و تجهیزات فنی و اپتیکی دید درشب مورد بررسی و کنترل قرار داده و در نهایت مأموران حین کنترل نقاط صفر مرزی تعدادی قاچاقچی مسلح موادمخدر را مشاهده کردند.

وی افزود: پس از صدور فرمان ایست و بی‌توجهی قاچاقچیان به هشدارهای صادره و تیراندازی به سمت مأموران، مرزداران با رعایت قانون به‌کارگیری سلاح اقدام به تیراندازی به سمت قاچاقچیان کردند.

فرمانده هنگ مرزی زابل ادامه داد: سوداگران مرگ که توان مقاومت در برابر آتش پر حجم مأموران را نداشتند با برجای گذاشتن کوله‌های موادمخدر و استفاده از موقعیت منطقه، کاهش دید، پوشش گیاهی و تاریکی شب در نقطه صفر مرزی، به عمق خاک کشور مقابل متواری شدند.

مرادقلی با تشکر از همکاری خوب اطلاعاتی مردم منطقه با نیروهای مرزبانی بیان داشت: در پاک سازی محل درگیری مقدار 70 کیلوگرم موادمخدر از نوع تریاک کشف و ضبط شد.

وی همچنین از عملیات مشابه دیگری خبر داد و گفت: در عملیاتی دیگر، مأموران این هنگ‌مرزی با قاچاقچیان مسلح که قصد ورود محموله موادمخدر به خاک جمهوری‌اسلامی ایران را داشتند درگیر و پس از واکنش به موقع مأموران در اجرای آتش، قاچاقچیان که راهی جز فرار نداشتند با برجای گذاشتن محموله موادمخدر به آن سوی مرز متواری شدند که در پاک‌سازی از محل بیش از 60 کیلوگرم موادمخدر از نوع تریاک کشف و ضبط شد.

انتهای پیام/75002/ق/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول