اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

قائم مقاوم وزیر بهداشت:

5 هزار خانوار اردبیلی پزشک خانواده خود را تعیین کرده‌اند

خبرگزاری فارس: قائم مقاوم وزیر بهداشت و درمان در استان اردبیل گفت: با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته و آغاز مرحله ثبت‌نام برای تعیین پزشک خانواده، تاکنون در شهر اردبیل 5 هزار و 808 خانوار پزشک خود را انتخاب کردند.

5 هزار خانوار اردبیلی پزشک خانواده خود را تعیین کرده‌اند

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، فرهاد پورفرضی صبح امروز در جلسه بررسی آخرین وضعیت اجرای طرح پزشک خانواده در اردبیل اظهار داشت: در شهر اردبیل جمعیتی بالغ بر 19 هزار و 522 نفر در طرح پزشک‌ خانواده مشارکت کرده و موفق شدند به صورت خانوار پزشک خانواده خود را تعیین کنند.

وی گفت: در مشگین‌شهر نیز 8 هزار و 927 خانوار با جمعیت 33 هزار و 582 نفر موفق شدند پزشک خانواده خود را انتخاب کنند.

این مسئول با بیان اینکه در شهر گرمی نیز 4 هزار و 131 خانوار با تعداد جمعیت 15 هزار و 105 نفر در این طرح مشارکت داشتند، افزود: در شهرستان خلخال نیز 5 هزار و 177 خانوار با جمعیت 19 هزار و 244 نفر در طرح پزشک خانواده ثبت‌نام کردند.

این مسئول در خصوص مزایای برنامه پزشک خانواده اظهار داشت: کارهای کارشناسی ارزشمندی در سطح کشور توسط کارشناسان خبره و متولیان این حوزه صورت گرفته تا این طرح به صورت مدون در اختیار وزارت بهداشت و دانشگاه‌ها قرار گیرد.

وی اضافه کرد: این برنامه محاسن و مزایای خوبی به دنبال دارد و به غیر از محسنات تخصصی درمانی و پزشکی که در جای خود قابل تامل است، رویکرد اجتماعی آن نیز چشمگیر است.

تنها راه برون رفت از مشکلات در حوزه سلامت نظام ارجاع است

پورفرضی بیان داشت: در این طرح ارزشمند ویزیت دارو و خدمات پرستاری در سطح اول به صورت رایگان محاسبه می‌شود و در سطح دوم و سوم یعنی مراجعه به پزشکان متخصص و فوق تخصص هزینه قابل پرداخت توسط مردم تنها 10 درصد در درمانگاه‌های خصوصی و مطب‌های طرف‌ قرارداد و دولتی خواهد بود.

این مسئول تنها راه برون رفت از مشکلات و تحقق عدالت در حوزه سلامت را اجرای برنامه پزشک خانواده در کشور اعلام کرد.

وی ادامه داد: نظر به مشکلات فرا روی حوزه سلامت می‌توانیم از طریق نظام ارجاع و پزشک خانواده به صورت کامل و صحیح زیرساخت‌ها و بسترهای سلامت کامل را نیز محقق کنیم.

این مسئول بیان داشت: شهروندان در نظر داشته باشند خدمات رایگان در سطوح پزشک خانواده مشمول آن دسته از خانوارهاست که از طریق سیستم ارجاع و عملاً در طرح ثبت‌نام کرده و پزشک خانواده خود را تعیین کنند.

پورفرضی تصریح کرد: عدم انتخاب پزشک خانواده منجر به پرداخت هزینه هنگفت درمانی برای هموطنان خواهد شد.

مشارکت 180 پزشک عمومی در اردبیل

وی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: تاکنون 180 نفر از پزشکان عمومی در سطح شهر اردبیل از طریق سامانه ثبت‌نام و عقد قرارداد کرده‌اند.

این مسئول ادامه داد: هم‌زمان آموزش‌های توجیهی این برنامه نیز برای پزشکان تهیه شده و آنها آماده مشارکت در این طرح عظیم هستند.

دبیر شورای سلامت و امنیت غذایی استان اردبیل با اشاره به محل‌های ثبت‌نام این طرح اظهار داشت: کسانی که در طرح سرشماری اولیه شرکت نداشتند، می‌توانند با در دست داشتن شناسنامه، کارت ملی سرپرست خانوار و دفترچه‌های درمانی خانوار خود نسبت به تعیین پزشک خانواده با مراجعه به نزدیک‌ترین مرکز بهداشتی، درمانی و پایگاه بهداشتی و شهری اقدام کنند.

وی با بیان اینکه در شهر اردبیل آن دسته از خانوارهایی که فرم سرشماری را تکمیل نکرده‌اند به مرکز آموزش بهورزی اردبیل واقع در شهرک آزادی جنب مسجد الزهرا مراجعه کرده و در این زمینه اقدام کنند، افزود: شهروندان برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند با شماره 1590 تماس بگیرند.

انتهای پیام/62001/ب/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول