اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس تاکید کرد

برگزاری جلسات توجیهی برای مجریان طرح پزشک خانواده

خبرگزاری فارس: عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی گفت: جلسات توجیهی برای مجریان طرح پزشک خانواده باید تشکیل شود تا با وظایف خود آشنایی پیدا کنند.

برگزاری جلسات توجیهی برای مجریان طرح پزشک خانواده

عابد فتاحی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: عده‌ای از افراد که برای اجرای طرح پزشک خانواده فعالیت می‌کنند هنوز شناخت چندانی نسبت به وظایف خود ندارند از این‌رو می‌طلبد جلسات توجیهی بیشتر و متعددی برای تشریح ابعاد مختلف این طرح برپا شود.

وی تصریح کرد: مسئولان داروخانه‌ها، پزشکان و پرستاران، ماماها، پرستاران، دندان‌پزشکان و قشرهای زیادی برای اجرای موفق طرح پزشک خانواده ایفای نقش می‌کنند، ولی هنوز یک عده به شکل درست از وظایف و چگونگی ایفای نقش خود در این ارتباط بی‌اطلاع هستند.

این مسئول با اظهار به اینکه باید سریع‌تر برای انعقاد قرارداد با واحدهای فعال اهتمام شود، ادامه داد: اجرای طرح پزشک خانواده در چهار استان آغاز شده از این‌رو می‌طلبد در این استان نیز دستگاه‌های ذی‌صلاح سریع‌تر مقدمات را فراهم کرده و برای انعقاد قرارداد اهتمام کنند.

فتاحی با اظهار به اینکه پزشک خانواده یکی از طرح‌های مترقی کشور است، افزود: به طور قطع با اجرای آن تحول چشمگیری در حوزه سلامت و درمان روی می‌دهد بنابراین طرح مذکور از طرف قشرهای زیادی مورد حمایت قرار گرفته است و برای تکمیل کردن و عیب‌یابی آن به طور مستمر تلاش می‌شود.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی اذعان داشت: چنانچه این طرح به شکل رضایت‌بخشی در استان‌های مختلف کشور به مرحله اجرا برسد این فرصت به دست می‌آید که همه اقشار جامعه به ویژه اقشار کم‌بضاعت از امکانات درمانی و سلامتی با کمترین هزینه بهره‌مند شوند و مسیر طولانی درمان برای حصول سلامتی کوتاه شده و پزشکان از درآمد مناسبی بهره‌مند شوند.

وی متذکر شد: طبق نظام ارجاع پزشکان عمومی در سطح یک مستقر می‌شوند و به افراد زیرپوشش خود خدمات درمانی رایگان ارائه می‌دهند بنابراین طرح مذکور برای قشر کم‌درآمد جامعه بسیار مفید بوده و نیازهای قشر زیادی را تأمین می‌کند.

انتهای پیام/61002/ن/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول