اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد:

40 هزار نفر در مشهد پزشک خانواده خود را انتخاب کرده‌اند

خبرگزاری فارس: رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: حدود 800 هزار نفر در مشهد ثبت‌نام سامانه‌ای پزشک خانواده داشته‌اند که 40 هزار نفر آنها پزشک خود را انتخاب کرده‌اند.

40 هزار نفر در مشهد پزشک خانواده خود را انتخاب کرده‌اند

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، محمود شبستری صبح امروز در جلسه شورای برنامه‌ریزی استان اظهار کرد: کارگروه سلامت و امنیت غذایی در هر فصل جلسه‌ای را تشکیل و به موضوعات مختلف در این ارتباط پرداخته است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد افزود: موضوع نخست تب‌کریمه کنگو بود که به دنبال فوت دانشجوی انترن و قصابی که با او در تماس بود مطرح شد که با کمک معاون سیاسی استاندار این موضوع کنترل و مدیریت شد.

شبستری خاطر نشان کرد: تب‌کریمه کنگو دارای یک اوج زمانی است و در فصل بهار مشاهده می‌شود، در این راستا 17 مورد قطعی و 65 مورد مشکوک به این بیماری وجود داشت که تمام آنها درمان شدند.

وی یادآور شد: کشتار و ورود دام‌های غیرمجاز علت بیماری تب کریمه کنگو بود که با کمک رسانه‌ها توانستیم مردم را از آن آگاه کنیم و در حال حاضر شرایط خوب و کنترل شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به پزشک خانواده اظهار کرد: 10 جلسه راهبردی پزشک خانواده در استان خراسان‌رضوی تشکیل شده و 80 مصوبه و 20 جلسه کارشناسی داشته است.

شبستری افزود: تاکنون یک میلیون و 240 هزار نفر در سامانه طرح پزشک خانواده ثبت‌نام کرده‌اند و همچنین دانشگاه‌های شهرستان‌های نیشابور، سبزوار، تربت حیدریه همزمان با مشهد از متقاضیان این طرح ثبت‌نام کرده‌اند.

وی خاطر نشان کرد: در جنوب شهر و برخی از شهرستان‌های خراسان‌رضوی ثبت‌نام کامل پزشک خانواده انجام شده و حدود 800 هزار نفر در مشهد ثبت‌نام سامانه‌ای داشته که 40 هزار نفر پزشک خود را انتخاب کرده‌اند.

در ادامه رضا سعیدی، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد اظهار کرد: 4 میلیون و 200 هزار نفر تحت پوشش پزشک خانواده قرار گرفته‌اند که ماهانه 12 میلیارد تومان برای آن نیاز است و در این راستا باید روی همکاری بیمه‌ها حساب باز کرد.

وی افزود: در برنامه پزشک خانواده روستایی تاخیر دو ماهه بیمه‌ها مشاهده می‌شود.

انتهای پیام/70003/خ/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول