اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

طی 9 ماهه امسال

یک‌هزار و 411 مورد ازدواج در گچساران ثبت شد

خبرگزاری فارس: رئیس ثبت احوال گچساران گفت: در 9 ماهه امسال تعداد یک‌هزار و 411 مورد ازدواج به ثبت رسیده و این در حالی است که در مدت مشابه سال گذشته یک‌هزار و 618 مورد ازدواج در دفاتر ثبت رسمی ازدواج در گچساران به ثبت رسیده است.

یک‌هزار و 411 مورد ازدواج در گچساران ثبت شد

به گزارش خبرگزاری فارس از گچساران، فرماندار و شهردار گچساران امروز به مناسبت گرامیداشت هفته ثبت احوال با حضور در اداره ثبت احوال این شهرستان از بخش‌های مختلف این اداره بازدید کردند.

در این بازدید که خبرنگاران رسانه‌ها نیز حضور داشتند، روند و نحوه فعالیت‌های این اداره تشریح شد.

رئیس اداره ثبت احوال گچساران در این دیدار با تبریک هفته ثبت احوال اظهار داشت: ثبت احوال یکی از دستگاه‌های زیرساختی و مهم کشور بوده و یکی از مأموریت‌های اصلی این سازمان، ساماندهی ثبت وقایع حیاتی شامل ولادت، وفات، ازدواج و وفات است.

کاهش 207 موردی ازدواج در گچساران

معراج سبزعلی اظهار داشت: از ابتدای امسال یک‌هزار و 821 مورد ولادت و 376 مورد وفات به ثبت رسیده است که در همین مدت مشابه در سال گذشته میزان ولادت یک‌هزار و 770 و میزان وفات 509 مورد بود.

وی با ارائه آماری تکان‌دهنده از میزان طلاق در گچساران افزود: در 9 ماهه امسال تعداد یک‌هزار و 411 مورد ازدواج به ثبت رسیده و این در حالی است که در مدت مشابه سال گذشته یک‌هزار و 618 مورد ازدواج در دفاتر ثبت رسمی ازدواج در گچساران به ثبت رسید.

سبزعلی با اشاره به آمار 190 موردی طلاق در 9 ماهه سال 90، میزان طلاق در گچساران در این مدت مشابه امسال را 236 مورد عنوان کرد.

رئیس اداره ثبت احوال گچساران سن طلاق در این شهرستان را 18 تا 24 سال اعلام کرد و افزود: بیشتر زوج‌هایی که برای طلاق مراجعه و اقدام می‌کنند، زوج‌هایی در مرحله عقد بوده که قبل از ازدواج طلاق می‌گیرند.

سبزعلی از نهادهای فرهنگی و مراکز مربوطه خواست که برنامه‌های فرهنگی و آموزشی مؤثری در راستای آگاهی‌بخشی جوانان ارائه کنند.

وی با اشاره به خدمات متنوع اداره ثبت احوال اظهار داشت: هفته ثبت احوال فرصت مناسبی برای بیان عملکردهای این اداره است.

سبزعلی از اصحاب رسانه و مطبوعات خواست تا خدمات ارائه شده توسط اداره ثبت احوال را بیش از پیش برای عموم مردم بازگو کنند.

وی یادآور شد: حداکثر مهلت قانونی برای ثبت ولادت 15 روز و برای ثبت واقعه فوت 10 روز است که شهروندان باید به این موضوع توجه ویژه‌ای داشته ‌باشند.

 

انتهای ‌پیام/82001/م/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول