اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار دیواندره عنوان کرد

دیواندره، شهرستانی که تنها یک روستای آن شبکه فاضلاب دارد

خبرگزاری فارس: فرماندار شهرستان دیواندره گفت: از 173 روستای دیواندره فقط یک روستای آن دارای شبکه آب و فاضلاب است.

دیواندره، شهرستانی که تنها یک روستای آن شبکه فاضلاب دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، سعدی نقشبندی دوشنبه شب در هشتمین جلسه کارگروه سلامت و امنیت غذایی کردستان که با محوریت بررسی مسایل و مشکلات بهداشتی شهرستان‌های دیواندره و بیجار در سالن دولت استانداری کردستان برگزار شد، پیگیری و رفع مشکلات ناشی از جمع‌آوری و دفع غیربهداشتی فاضلاب روستایی را از دیگر اقدامات این شهرستان در زمینه بهداشت عمومی عنوان کرد و افزود: از 173 روستای دیواندره فقط یک روستای آن دارای شبکه آب و فاضلاب است.

فرماندار دیواندره اضافه کرد: در سال گذشته 11 میلیارد تومان برای احداث تصفیه‌خانه آب و فاضلاب دیواندره اختصاص یافت و امسال نیز 7 میلیارد تومان دیگر تخصیص یافته است.

نقشبندی با بیان اینکه برای احداث تصفیه‌خانه آب و فاضلاب این شهرستان 20 میلیارد تومان اعتبار نیاز است، ابراز امیدواری کرد در صورت تامین اعتبارات مورد نیاز، تصفیه‌خانه شهرستان دیواندره تا پایان سال آینده به بهره‌برداری برسد.

وی در ادامه وجود کشتارگاه سنتی دام در شهرستان‌های استان را موجب مشکلات اساسی از نظر تامین گوشت موردنیاز مردم عنوان کرد و گفت: در حال حاضر  گوشت مورد نیاز شهرستان دیواندره از کشتارگاه صنعتی سنندج تأمین می‌شود.

فرماندار دیواندره شیوع بیماری تب‌مالت یا بروسلوز در شهرستان دیواندره را از نظر آمار بالای آن یکی دیگر از مشکلات بهداشتی اعلام و خاطرنشان کرد: دادن آگاهی لازم به مردم برای مقابله با این بیماری الزامی است.

یکی از مشکلات شهرستان دیواندره را وجود کارگاه‌های غیربهداشتی پنیرسازی عنوان کرد و آن را به خاطر دامداری مردم منطقه و افزایش تولید شیر دانست.

وی میزان تولید شیر در شهرستان دیواندره را سالانه 30 هزار تن و روزانه 120 تن عنوان کرد و افزود: در این راستا به منظور برخورد با مسایل غیربهداشتی، تمام کارگاه‌های غیربهداشتی پنیرسازی این شهرستان شناسایی شده‌اند.

فرماندار دیواندره در پایان بر ایجاد مکان‌های کوچک و زودبازده با استانداردهای لازم برای ایجاد کارگاه‌های بهداشتی و مراکز جمع‌آوری شیر به منظور ساماندهی کارگاه‌های غیر مجاز پنیرسازی تاکید کرد.

انتهای پیام/79005/غ20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول