اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون شرکت آب و فاضلاب خراسان‌جنوبی خبر داد

پرداخت 80 درصدی قبوض علی‌الحساب آب در خراسان‌جنوبی

خبرگزاری فارس: معاون خدمات مشترکان و درآمد شرکت آب و فاضلاب خراسان‌جنوبی از پرداخت 80 درصدی قبوض علی‌الحساب آب توسط مشترکان خانگی استان در دوره جاری خبر داد.

پرداخت 80 درصدی قبوض علی‌الحساب آب در خراسان‌جنوبی

پروانه خسروی امروز در گفت‌و‌گوی تفصیلی با خبرنگار فارس در بیرجند، با اشاره به اینکه در خراسان‌جنوبی طرح قرائت شش ماهه کنتور از سال گذشته اجرایی شده است، اظهار کرد: در این طرح قاری کنتور دو بار در سال به درب منازل مردم مراجعه می‌کند.

*فارس: قبض علی‌الحساب به چه قبضی گفته می‌شود؟

خسروی : قبض علی‌الحساب به صورت‌حسابی گفته می‌شود که با توجه به مصرف مشترک و عدم قرائت قطعی کنتور و تسویه حساب، در یک بازده زمانی دو ماهه بر اساس سوابق مصرفی قبل مشترک صادر می‌شود.

*فارس: قبض علی‌الحساب تا چه زمانی برای مشترکان صادر می‌شود؟

خسروی: در زمانی که به تشخیص شرکت قرائت قطعی کنتور انجام نمی‌شود قبض به صورت علی‌الحساب صادر که در سطح شرکت آب و فاضلاب در دوره نخست و دوم به صورت علی‌الحساب و دور سوم به صورت قطعی بوده و در شش ماهه دوم سال هم موضوع به همین منوال است.

*فارس: چه زمانی برای مشترک، قبض قطعی صادر می‌شود؟

خسروی: مشترک در هر زمان که اراده کند، می‌تواند با اعلام شماره کنتور از طریق سامانه خدمات غیرحضوری مشترکان از مبلغ دقیق قبض آب خود اطلاع و یا با مراجعه حضوری به امورها در ارتباط با دریافت قبض قطعی اقدام کند.

*فارس: چند درصد از مشترکان قبوض علی‌الحساب خود را پرداخت می‌کنند؟

خسروی: یکی از باورها و اعتقادات شرکت آب و فاضلاب این است که باید به مشترکان خود اعتماد کرده و طرز تفکر ما درباره مشترکان به نحوه پاسخگویی آنها تأثیر می‌گذارد.

همچنین اجرای این طرح و کاهش کار بازرسی از کنتور با استقبال مشترکان همراه بوده و مردم از این طرح حمایت کرده و به این اطمینان رسیده‌اند که هیچگونه حقی از آنها ضایع نمی‌شود.

حدود 80 درصد مشترکان خانگی قبوض علی‌الحساب خود را در دوره جاری پرداخت می‌کنند و در صورت عدم پرداخت قبض علی‌الحساب توسط مشترک و با نظر به اینکه شرکت در بررسی خود به این نتیجه برسد که برای پرداخت نیاز به صدور قبض قطعی وجود دارد، این کار در برنامه کاری قرار می‌گیرد.

*فارس: هدف از اجرای این طرح در استان چه بوده است؟

خسروی: با تعریف رویکردهای جدید و با هدف استفاده بهینه از امکانات و بهره‌وری بالا، این طرح برای نخستین‌بار در کشور در سطح استان خراسان‌جنوبی اجرایی شده است.

*فارس: چه مقدماتی برای اجرای این طرح در استان انجام شده است؟

خسروی: شرکت آب و فاضلاب خراسان‌جنوبی با اجرای  پیمایش توسط نیروهای موجود نسبت به جمع‌آوری و به‌روز کردن اطلاعات مشترکان خود اقدام و با اسکن پرونده به منظور حفظ و حراست بیشتر مدارک مشترکان توانسته است به اهداف خود از جمله تسریع در ارائه خدمات و گسترش خدمات غیرحضوری نزدیک شود.

*فارس: چند انشعاب جدید در سال 91 به مشترکان واگذار شده است؟

خسروی: از ابتدای سال 91 تا کنون تعداد 7 هزار و 600 انشعاب جدید آب در استان واگذار شده است همچنین در مدت مذکور 3 هزار و 600 انشعاب فاضلاب نیز به مشترکان در سطح استان واگذار شده است.

*فارس: چند درصد از قبوض آب به صورت غیرحضوری پرداخت می‌شود؟

خسروی: از مجموع 181 هزار و 585 قبض توزیع شده در استان 178 هزار و 695 قبض به صورت غیرحضوری و 2 هزار و 890  قبض به صورت حضوری پرداخت شده است.

*فارس: آیا خدمات شرکت آب و فاضلاب در دفاتر پیشخوان دولت نیز ارائه می‌شود؟

خسروی: در حال حاضر این امکان در دفاتر پیشخوان دولت فراهم شده تا سبب سهولت امور برای مشترکان شود.

در این راستا سامانه جامع خدمات غیرحضوری مشترکان در این مجموعه راه‌اندازی شده است و گسترش فعالیت‌ها و خدمات غیرحضوری از اهداف راه‌اندازی این سامانه است.

با توجه به اینکه تمامی فعالیت‌های فروش انشعاب آب و فاضلاب و خدمات پس از فروش از طریق این سامانه امکان‌پذیر است، بنابراین برای تمامی دفاتر پیشخوان دولت در سطح استان کد کاربر تعریف شده که می‌توانند برابر توافق‌نامه منعقده ارائه خدمات کنند.

*فارس: چه خدماتی از طریق این سامانه ارائه می‌شود؟

خسروی: نمایش آخرین صورت حساب صادره، نمایش سوابق صورت حساب‌ها، نمایش نمودار مصرف دوساله، نمایش گردش حساب آب‌بها و اقساط، خدمات پس از فروش آب شامل صدور قبض تسویه حساب آب‌بها، تغییر نام و استعلام محضر از جمله امکانات موجود در این سامانه برای استفاده مشترکان است.

انتهای پیام/69004/ی30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول