اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون شرکت آب و فاضلاب شهری خراسان‌جنوبی:

کمبود اعتبارات مهم‌ترین چالش بخش پژوهش است

خبرگزاری فارس: معاون برنامه‌ریزی و منابع انسانی شرکت آب و فاضلاب شهری خراسان‌جنوبی گفت: کمبود اعتبارات از مهم‌ترین چالش‌های بخش پژوهش به شمار می‌رود.

کمبود اعتبارات مهم‌ترین چالش بخش پژوهش است

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند به نقل از روابط‌عمومی شرکت آب و فاضلاب شهری خراسان جنوبی، صادق یوسفی‌ دانایی را یکی محورها و شاخص‌های اصلی پیشرفت و تعالی هر جامعه دانست و اظهار کرد: سنجش سطح دانایی به میزان تولید و مصرف اطلاعات و گسترش دانایی به دسترسی سریع و آسان به منابع علمی موثق وابسته است.

وی بر ضرورت گسترش پژوهش در بخش‌های مختلف تأکید کرد و افزود: دانسته‌های ما یا از طریق مطالعه منابع اطلاعاتی موجود حاصل می‌شود یا بر اساس پژوهش‌هایی که خود انجام می‌دهیم به دست می‌آید که اگر این دانسته‌ها بر اساس نتایج پژوهش‌های قبلی باشد در واقع به مصرف اطلاعات پرداخته‌ایم و اگر مبتنی بر مشاهدات و تحلیل‌های جاری باشد تلاش ما به تولید اطلاعات منجر می‌شود.

معاون برنامه‌ریزی و منابع انسانی شرکت آب و فاضلاب شهری خراسان‌جنوبی، منبع اصلی تولید اطلاعات و دانش جدید را حاصل فعالیت‌های پژوهشی دانست و تصریح کرد: پژوهش در هر موضوع و در هر سطحی که انجام شود، تلاشی منسجم و نظام‌مند برای توسعه دانش است.

یوسفی به اهمیت پژوهش کردن در راستای پیشرفت، اشاره کرد و گفت: بهترین راه یافتن راه‌حل‌های ممکن و حل مشکلات در عرصه‌های مختلف زندگی پژوهش است و پژوهش راهی برای گسترش مرزهای دانش و گشودن افق‌های تازه برای آیندگان است.

وی با بیان اینکه اقدامات خوبی در بحث پژوهش در مجموعه  شرکت آب و فاضلاب شهری استان صورت گرفته است، یادآور شد: در سنوات گذشته در جشنواره‌ها و نمایشگاه‌های تحقیقات و پژوهش حضور پررنگی داشته است.

معاون برنامه‌ریزی و منابع انسانی شرکت آب و فاضلاب شهری خراسان‌جنوبی به گوشه‌ای از فعالیت‌های پژوهشی شرکت آب و فاضلاب شهری استان طی چهار سال گذشته اشاره کرد و ادامه داد: از سال 87 تاکنون 18 طرح پژوهشی و تحقیقاتی در این مجموعه انجام شده و به نتیجه رسیده است.

یوسفی از انتشار 21 مقاله علمی پژوهشی در طی چهار سال گذشته در شرکت آب و فاضلاب شهری استان خبر داد و افزود: همچنین در راستای اقدامات پژوهشی تفاهم‌نامه‌هایی بین این شرکت با پارک علم و فناوری استان و دانشگاه بیرجند منعقد شده است.

وی با اشاره به اینکه اختراعاتی توسط محققان این مجموعه انجام شده است،‌ تصریح کرد: این اختراعات شامل پرکننده اتوماتیک تانکر آب، شیر هوشمند و هشداردهنده لوله‌کشی آب منازل و صرفه‌جویی در مصرف آب است.

معاون برنامه‌ریزی و منابع انسانی شرکت آب و فاضلاب شهری خراسان‌جنوبی از ترجمه و چاپ کتاب نمک‌زدایی برای تهیه آب آشامیدنی سالم و حمایت از چاپ کتاب مهندسی فاضلاب خبر داد و اظهار کرد: همچنین این مجموعه در راستای کمک به توسعه امر پژوهش ‌از 14 مورد پایان‌نامه دانشجویی در سطح کارشناسی ارشد و دکتری حمایت کرده است.

یوسفی تلاش همکاران در ارائه راهکارهای مناسب و حمایت مدیرعامل و معاونان شرکت را در کسب افتخارات پژوهشی این مجموعه موثر دانست و یادآور شد: حضور در جشنواره‌های مختلف و دریافت لوح‌های تقدیر مختلف موید موفقیت این مجموعه در بحث پژوهش است.

وی به راهکارهای ارتقای سطح پژوهش در این مجموعه اشاره کرد و گفت: برای ارتقای سطح پژوهش در این شرکت کمیته تحقیقات فعال شده و از افراد جدیدی از جمله اساتید دانشگاهی استفاده شده و در سال گذشته قرارداد همکاری با مشاور تحقیقات منعقد شده است.

معاون برنامه‌ریزی و منابع انسانی شرکت آب و فاضلاب شهری خراسان‌جنوبی خواستار حضور فعال کارکنان این مجموعه در کمیته تحقیقات شد و ادامه داد: ارائه طرح‌های پژوهشی و نظرات کارشناسی در این ارتباط و افزایش اطلاعات و معلومات به منظور بروزرسانی طرح‌های ارائه شده به دفتر تحقیقات از جمله انتظارات از کارکنان این مجموعه در راستای افزایش سطح پژوهش است.

انتهای پیام/2248/ی/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول