اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس انجمن جوش ایران

پژوهش‌های حوزه جوشکاری نیاز صنعت را برآورده نمی‌کند

خبرگزاری فارس: رئیس انجمن جوش ایران گفت: پژوهش‌های حوزه جوشکاری نتوانسته نیازهای صنعت ساخت و ساز را برآورده کند.

پژوهش‌های حوزه جوشکاری نیاز صنعت را برآورده نمی‌کند

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، عبدالوهاب ادب‌آوازه پیش از ظهر امروز در سیزدهمین کنفرانس ملی جوش و بازرسی در دانشگاه شهید باهنر کرمان اظهار داشت: در حال حاضر در 44 شهر آموزش‌های تخصصی در حوزه جوش و تائید صلاحیت افراد ارائه می‌شود.

وی ادامه داد: طی سال‌های گذشته 6 هزار و 600 گواهینامه ملی و بین‌المللی در زمینه جوش در سطح کشور صادر شده است.

ادب‌آوازه پژوهش‌های حوزه جوشکاری را مطلوب ارزیابی کرد و افزود: البته این پژوهش‌ها هنوز نتوانسته نیاز صنعت کشور ما را برآورده کند.

وی تصریح کرد: بعد از زلزله پنج دی سال 82 در شهرستان بم و خسارت‌های بالای انسانی و مالی، مهندسان عمران و اعضای سازمان نظام مهندسی کشور موظف به گذراندن دوره آموزشی جوشکاری شدند، اما در حال حاضر این مسئله لغو شده است.

ادب‌آوازه با اشاره به اینکه تمام تلاش ما باید برای نهادینه کردن بازرسی سازه‌های فولادی باشد، خاطرنشان کرد: در حال حاضر تهیه کتاب‌های مرجع در حوزه جوش و آزمایش‌های غیرمخرب در دست داریم که اساتید و پژوهشگران می‌توانند اطلاعات خود را در اختیار ما قرار دهند.

ادب‌آوازه عنوان کرد: انجمن جوش ایران آمادگی کامل را در زمینه ایجاد همکاری میان صنعت و دانشگاه دارد تا انتظارات متقابل این دو گروه فراهم شود.

به گزارش فارس، سیزدهمین کنفرانس ملی جوش و بازرسی و دومین کنفرانس ملی آزمایش‌های غیرمخرب در تالار وحدت دانشگاه شهید باهنر کرمان در حال برگزاری است.

انتهای پیام/80017/غ20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول