اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر شورای فرعی مبارزه با مواد مخدر نور:

کمپ‌های غیرمجاز ترک اعتیاد پلمب می‌شوند

خبرگزاری فارس: دبیر شورای فرعی مبارزه با مواد مخدر نور گفت: کمپ‌های غیرمجازو غیربهداشتی ترک اعتیاد پلمب می‌شوند.

کمپ‌های غیرمجاز ترک اعتیاد پلمب می‌شوند

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان نور، احمد محمدی پیش از ظهر امروز در جلسه شورای فرعی مبارزه با مواد مخدر شهرستان نور با اشاره به وجود مراکز و کمپ‌های ترک اعتیاد غیرمجاز و غیر بهداشتی بیان داشت: مسئولان و متولیان کمپ‌های غیرمجاز و غیربهداشتی باید پیگیر اخذ مجوز و بهداشت کمپ‌ها باشند، در غیر این‌صورت این واحدها پلمب می‌شوند.

معاون فرماندار نور با اشاره به اعتبارات و بودجه فرهنگی برای اقدامات پیشگیرانه اظهار داشت: سهم شهرستان مشخص نیست و لازم است سهم دستگاه‌های شهرستان دقیق تعیین، ابلاغ و اختصاص یابد و در امور فرهنگی هزینه شود.

وی از بهزیستی خواست تا افرادی که موافقت اصولی برای احداث کمپ‌های ترک اعتیاد دریافت کردند برای اخذ پروانه فعالیت اقدام و دستگاه‌های ذیربط دیگر هم پیگیر مسایل بهداشتی، امنیتی و ایمنی این کمپ‌ها باشند.

رئیس بهزیستی نور در این جلسه با اشاره به وجود محدودیت‌ها برای احداث کمپ‌ها ابراز داشت: با دستور اخیر مدیرکل بهزیستی محدودیت‌ها کاهش یافت و مقرر شد همه متقاضیان احداث کم معرفی شوند.

غلامرضا تقی پور ابراز داشت: یکی از شرایط ایجاد کمپ داشتن ساختمان مناسب با تائیدیه رسمی بهزیستی، شبکه بهداشت، نیروی انتظامی است و تاکنون هم از بین کمپ‌های غیرمجاز یک نفر مراجعه و برای اخذ مجوز اقدام کرده و دیگران مراجعه نکردند.

وی از شناسایی سه کمپ غیرمجاز در آهودشت، خوریه و سلیاکتی از روستاهای توابع شهرستان نور خبر داد و افزود: برای شناسایی بیشتر و بهتر از وجود احتمالی کمپ‌های غیرمجاز همکاری شوراهای اسلامی و دهیاران روستاها ضروری است.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان نور هم از داشتن رابطان سلامت از تمام ادارات خبر داد و گفت: برای این رابطان آموزش‌های لازم از جمله اعتیاد برگزار می‌شود و رابطان انتقال‌دهنده این آموزش‌ها به دیگر همکاران در ادارات مربوطه هستند.

ناصر صالحی ابراز داشت: مواد مخدر راحت‌تر از دارو در دسترس است و وقتی به آسانی یافت شود خیلی‌ها به سراغ آن می‌روند و برخی هم وسوسه می‌شوند تا برای یک بار هم که شده امتحان کنند و این سرمنشاء اعتیاد است.

وی خواستار تشدید مبارزه با مواد مخدر حتی عوامل خرده پا توزیع انواع مواد مخدر در شهرستان‌ها شد.

انتهای پیام/86023/ی20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول